دوگانگی مدیران پاشنه آشیل توسعه در کوهدشت!

سیدحسین موسوی/کشکان: با پیروزی جریان موسوم به ائتلاف طرهان در انتخابات اسفند ۹۸ و ورود  محمد رضا مبلغی با نگاه فراجناحی و پایگاه مردمی بسیار قوی به مجلس، امید و تحرک به کوهدشت و رومشگان باز گشت. انفعال و ناکارآمدی مدیران در آن برهه ی زمانی باعث شد که اولین و مهمترین مطالبه ی عمومی […]

سیدحسین موسوی/کشکان:

با پیروزی جریان موسوم به ائتلاف طرهان در انتخابات اسفند ۹۸ و ورود  محمد رضا مبلغی با نگاه فراجناحی و پایگاه مردمی بسیار قوی به مجلس، امید و تحرک به کوهدشت و رومشگان باز گشت. انفعال و ناکارآمدی مدیران در آن برهه ی زمانی باعث شد که اولین و مهمترین مطالبه ی عمومی از نماینده ی شهرستان نظارت بر تغییرات و رصد عزل و نصب مدیران اجرایی باشد؛ اما همزمان با این مطالبه ی عمومی فشارهای سیاسی و سهم خواهی برخی از سیاسیون زیاده خواه کار نماینده را برای معرفی مدیران جدید با یک چالش جدی روبرو کرد. هرکدام از کاندیداهای ائتلافی  خود را یل میدان و پیروزی شیخ ائتلاف را مدیون خود می دانستند و با ارزش گذاری بر سهام سیاسی خودیش خواهان انتصاب یاران و همراهان خود برمسندهای اداری بودند(یک آش و هزار ملاقه).

برکسی پوشیده نیست که عده ای، از همان روزهای ابتدایی پیروزی شیخ ائتلاف به دنبال تضعیف او بوده تا برنامه های چهارساله اش  ابتر بماند و در انتخابات آینده برایش رقیب تراشی کنند.  نکته قابل توجه این است که برخی  مدیران با تکیه بر حاشیه های امن خود حاضر به پاسخگویی به افکار عمومی نیستند و امتیاز مدیریت خود را نه مدیون دولت وقت می دانند و نه مدیون نماینده ی مردم؛ عدم پاسخگویی و همراهی نکردن این مدیران با برنامه های دولت و نماینده ی مردم به یک ضعف آشکار مدیریتی در شهرستان تبدیل شده است و پاشنه ی آشیل توسعه دراین شهرستان محسوب می شود.

اگر نماینده ی فعلی به دنبال برون رفت شهرستان از مشکلات و موانع توسعه  باشد؛ اولویت او باید حذف حاشیه امن برخی مدیران ناکارآمد و رصد عملکرد آنان باشد.

موانع حرکت در این مسیر برای نیل به اهداف چهار ساله عبارتند از:

۱. در حوزه ی مسکن و راه که  دو اداره ی کلیدی و با منابع مالی نسبتا خوب هستند باید در راستای مصوبات دولت و نماینده ی مردم حرکت کنند(برخی مصوبات سفر نماینده و فرماندار از جمله در دهستان کوهدشت شمالی روی زمین مانده است).

۲. خوی آرام و اخلاق مداری نماینده نباید مورد سوء استفاده ی برخی مدیران و فرصت طلبی و فرصت سوزی ها  شود.

۳. همراه و منجسم کردن تیم های اجرایی و جلوگیری از فرافکنی برخی سیاسیون و مدیران منتصب به آنها.

۴. نظارت دقیق و رصد عملکرد مدیران شهرستان و حذف حاشیه ی امن مدیران ناکارآمد.(تنها‌ مدافع مدیران باید عملکرد آنها باشد نه روابط سیاسی و خانوادگی)

۵. تقویت دفتر ارتباطات نماینده با نخبگان و صاحب نظران جوان  شهرستان.