ظهور پدیده‌ی شوم کوه‌خواری در کوهدشت!

تصویری که مشاهده می کنید طرح درختکاری یا جنگل‌کاری منابع طبیعی نیست، پدیده ی کوه‌خواری و تصرف اراضی ملی از نوع کوه، کمر و جنگل در کوهدشت است که تاکنون در اخبار مناطق خوش آب و هوای شمال تهران مشاهده می شد! و ما امروز افتخار داریم که با کسب این مصیبت نوین، گردن فراز […]

تصویری که مشاهده می کنید طرح درختکاری یا جنگل‌کاری منابع طبیعی نیست، پدیده ی کوه‌خواری و تصرف اراضی ملی از نوع کوه، کمر و جنگل در کوهدشت است که تاکنون در اخبار مناطق خوش آب و هوای شمال تهران مشاهده می شد!

و ما امروز افتخار داریم که با کسب این مصیبت نوین، گردن فراز نموده و شانه‌های نحیفمان را به شانه‌های سخت و زمخت پایتخت بچسبانیم!

نوعی متفاوت از فلاکت و نابودی جنگل‌ها و منابع طبیعی کوهدشت که تاکنون در قالب آتش‌سوزی و قلع و قمع درختان بلوط و مراتع مشاهده می شد!

یک منبع آگاه در اداره منابع طبیعی کوهدشت در گفتگو با خبرنگار کشکان، در خصوص این پدیده ی شوم که در منطقه تنگ گراز(وراز) کوهدشت اتفاق افتاده اظهار داشت: در نقشه های منابع طبیعی منطقه فوق زراعی نشان داده شده و از این حیث، تا کنون اقدامات حقوقی و قضایی ما علیه متصرف به نتیجه نینجامیده است!

وی افزود: تنها راه رفع تصرف و تخریب دیوار حائل ایجاد شده، اقدام از طریق ماده ۵(فرم۵) توسط دادستانی و روسای منابع طبیعی استان لرستان و شهرستان کوهدشت و خارج ساختن منطقه فوق از حالت و کاربری زراعی‌ست.

گزارش و عکس: مهدی دوست‌محمدی