چرا سکوت کرده ایم؟!

مهدی دوست محمدی| مدیرمسئول: در باب ناامنی های کم سابقه چند وقت اخیر که عمدتاً با تیراندازی های شبانه و قتل چند نفر، در شهر کوهدشت بحث روز شده و امنیت روانی و بعضاً جانی شهروندان را به مخاطره انداخته، سخن بسیار است. گروهی از نویسندگان همکار پایگاه خبری کشکان یادداشت هایی در این خصوص […]

مهدی دوست محمدی| مدیرمسئول:

در باب ناامنی های کم سابقه چند وقت اخیر که عمدتاً با تیراندازی های شبانه و قتل چند نفر، در شهر کوهدشت بحث روز شده و امنیت روانی و بعضاً جانی شهروندان را به مخاطره انداخته، سخن بسیار است.

گروهی از نویسندگان همکار پایگاه خبری کشکان یادداشت هایی در این خصوص نوشته و تعدادی از مخاطبین نظرات خود را که عمدتاً متضمن اعلام نارضایتی از شرایط موجود است برای ما ارسال نموده اند.

چرایی عدم انتشار این یادداشت های انتقادی و نظرات مخاطبین برای همگان آشکار است. نهادهای ذی ربط عمیقاً معتقدند به دلیل تخریب چهره ی شهر در استان و کشور و زیر سوال رفتن زحمات و خدمات ایشان، نشر این گونه مطالب نباید صورت گرفته و ممکن است برای مدیریت و گردانندگان پایگاه خبری کشکان پیگرد قضایی به دنبال داشته باشد.

واقعیت این است که چهره ی کوهدشت به دنبال این اتفاقات و حوادث مشابه در گذشته، به قدر کافی تخریب شده و نیت خبرنگاران از انتشار دیدگاه ها و انتقادات از مسئولین ذی ربط صرفاً اصلاح امور است و لاغیر. کسی منکر زحمات مسئولین نیست و انتشار اخبار این اتفاقات نه نشر اکاذیب است نه تشویش اذهان عمومی چرا که همگان به وضعیت فعلی اشراف داشته و ذهن شهروندان به قدر کافی از شرایط حاکم مشوش است.

می پذیریم که مدیریت ناامنی ها و برخورد با مخلین #شبانه نظم و امنیت شهر کار دشواری است که به عوامل زیادی بستگی دارد. از آن جمله همکاری خود مردم، جمع آوری تدریجی سلاح های غیرمجاز و اصلاح باورهای غلط فرهنگی که گاه دوران دادگستری خصوصی را تداعی می کند!

اما در این بین آن‌چه از مسئولین محترم امنیتی، قضایی و انتظامی انتظار می رود، نشان دادن واقعی و سریع مشت آهنین برای جنایتکارانی است که بدون کوچکترین توجهی به آسایش و امنیت روانی زنان، کودکان و سالخوردگان، بزدلانه در ساعات اولیه بامداد به روی هم و بر در و دیوار شهر سلاح جهالت و حقارت می کشند.

نمود واقعی این مشت آهنین می تواند در زمینه های: شناسایی، تعقیب و بازداشت سریع عاملین تیراندازی ها توسط ضابطین قضایی، صدور صرفاً قرار تامین کیفری بازداشت در دادسرا، رسیدگی سریع و خارج از نوبت به اتهامات جانیان در دادسرا و دادگاه، صدور حکم اشد مجازات در محکمه و اجرای فوری و علنی احکام صادره باشد.

برخی حقوقدانان شهر در گفتگو با نگارنده معتقدند اتهام افرادی که اقدام به تیراندازی، ترساندن مردم و برهم زدن نظم و امنیت جامعه می نمایند، محاربه و افساد فی الارض بوده و باید برای آن ها مجازات اعدام در نظر گرفته شود. در تعریف محاربه آمده است: تجرید السلاح لاخافه الناس- کشیدن سلاح برای ترساندن مردم…