استاندار و هیات نظارت بر انتخابات استان بدبینی مردم و فعالان سیاسی را برطرف کنند

مهدی دوست محمدی/مدیرمسئول سخنگوی وزارت کشور گفته است: مجریان و ناظران انتخابات حق ندارند به نفع یا ضرر جریان‌های سیاسی اظهارنظر کنند. به عنوان خبرنگاری که با اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی سر و کار داشته، چندین انتخابات را در لرستان تجربه کرده و با توجه به کاندیداتوری در انتخابات گذشته شورای […]

مهدی دوست محمدی/مدیرمسئول

سخنگوی وزارت کشور گفته است: مجریان و ناظران انتخابات حق ندارند به نفع یا ضرر جریان‌های سیاسی اظهارنظر کنند.

به عنوان خبرنگاری که با اقشار مختلف مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی سر و کار داشته، چندین انتخابات را در لرستان تجربه کرده و با توجه به کاندیداتوری در انتخابات گذشته شورای شهر در جریان چند و چون مسائل و فرهنگ انتخاباتی منطقه هستم، باید بگویم نگرانی جناب سخنگو دست کم در مورد انتخابات لرستان به جا و به حق است.

افکار عمومی در استان لرستان به ویژه شهرستان هایی مانند کوهدشت، در غالب انتخابات ها، کاندیدایی را پیروز انتخابات می داند که از نظر نفوذ در فرمانداری ها به عنوان رکن اجرایی و هیات نظارت به عنوان رکن نظارتی از سایرین بالاتر و قوی تر باشد و این موضوع ناگفته پیداست ناقض اعتماد عمومی و مهلک ترین سم و عاملی بازدارنده برای برگزاری انتخاباتی پرشور و تضمین کننده اقتدار نظام اسلامی و جمهوریت آن است.

وضعیت، متاسفانه به شکلی است که بسیاری از رای دهنگان تا ماه پایانی انتخابات صبر پیشه کرده و بعضاً دوزیستی و چندزیستی سیاسی پیشه می کنند تا کاندیدایی که واجد شاخصه های فوق است، مشخص و قطعی شود و برای کسب منافع شخصی و احیاناً خانوادگی خود و نه تامین منافع عمومی به دنبال وی به راه می افتند!

برای رفع این معضل اساسی در سپهر سیاسی و انتخاباتی استان، استاندار لرستان و دفتر نظارت بر انتخابات استان باید چاره اندیشی عاجل نموده و مقدمات انتخاباتی پرشور و عادلانه را بر مبنای ارتقاء اعتماد عمومی فراهم آورند.

در بحث هیات های اجرایی، انتخاب شخصی عادل، مومن، مردم دار و متعهد به عنوان معاون سیاسی استاندار سنگ اول بنای اعتمادسازی است و استاندار لرستان باید نهایت دقت را در انتصاب وی بدون تاثیرپذیری از نمایندگان مجلس، اشخاص و جریانات سیاسی مد نظر قرار دهد.

همچنین فرمانداران و بخشدارانی منصوب و روی کار آیند که قبل و بیش از هر چیز، حقوق حقه ی مردم و خدا را در تصمیمات و اقدامات خود در نظر داشته باشند.