ایرج و محمدامین بچه های کار در کوهدشت را دریابیم

شاید زمانی که اسم بچه های کار را می شنویم بلافاصله به فکر چهار راه های شلوغ تهران و هجوم بچه های کار به طرف ماشین ها در پشت چراغ قرمز بیفتیم. غافل از اینکه در شهر خودمان نیز کودکان کار زیادی داریم که به دلائل مختلف مجبور به کار اجباری و کسب درآمد به […]

شاید زمانی که اسم بچه های کار را می شنویم بلافاصله به فکر چهار راه های شلوغ تهران و هجوم بچه های کار به طرف ماشین ها در پشت چراغ قرمز بیفتیم.

غافل از اینکه در شهر خودمان نیز کودکان کار زیادی داریم که به دلائل مختلف مجبور به کار اجباری و کسب درآمد به طرق مختلف هستند.

از نظر تعریف به کودکانی که به صورت مداوم و پایدار به خدمت گرفته می شوند به طوریکه این امر آنها را در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربه دوران کودکی باز می دارد و سلامت جسمی و روحی آنها را تهدید می کنند کودک کار می‌گویند.

تفاوت آن با کودک خیابانی: کودک خیابانی کودک بی خانمانی است که دوره ای از زندگی خود را در خیابان سپری می کنند و یک ناهنجاری اجتماعی است…

متاسفانه دیشب ساعت ۳ و نیم بامداد ۲ نفر از این کودکان در چهارراه پمپ بنزین کوهدشت در حال فروش آدامس بودند که با هماهنگی نیروی انتظامی آنها را به منزلشان برده و از این کار منع شدند.

قطعاً این کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست هستند که لازم است ارگان های مسئول فکری برای این معضل اجتماعی داشته باشند.

گزارش: پیرزاده/کشکان