برگزاری پنجمین آئین هور و مویه در کوهدشت+تصاویر

به‌مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) آئین هور و مویه امروز، ۱۴ خرداد در شهرستان کوهدشت برگزار شد. در این آیین که باهدف گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) با استفاده از سنت مور و مویه برگزار شد، ۸۰ نفر از مویه‌سرایان برای حضور در این آیین اعلام […]

به‌مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) آئین هور و مویه امروز، ۱۴ خرداد در شهرستان کوهدشت برگزار شد.
در این آیین که باهدف گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) با استفاده از سنت مور و مویه برگزار شد، ۸۰ نفر از مویه‌سرایان برای حضور در این آیین اعلام آمادگی و ثبت‌نام کردند که از بین آن‌ها ۱۵ نفر به‌عنوان مویه‌سرایان برجسته انتخاب و به این مراسم دعوت شدند.
این سوگواره با تجلیل از مویه‌سرایان برجسته و اجرای مویه به‌مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام راحل(ره) به پایان رسید.
یادآور می‌شود، هور و مویه نغمه‌ای به جا مانده از بشر است که آوازی ساده و دلنشین اما سوزناک و غمگین دارد و معرف فرهنگ قومی و تاریخ و ریشه ساکنان زاگرس و دارای مقام‌های مختلف حماسی و حزن و اندوه است که ابیات آن خمیرمایه‌ای اندوهگین و سوزناک است و در مرگ عزیزان و سرداران خوانده می شود.