شناسایی و دستگیری هکر تلگرام در شهرستان کوهدشت

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر هک شدن رمز ورود حساب تلگرام خود و دسترسی به تمامی گفت و گوها و مخاطبان وی ،رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت. سرهنگ گراوند افزود: شاکی به دلیل وجود تصاویر شخصی و خانوادگی زیادی […]


سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر هک شدن رمز ورود حساب تلگرام خود و دسترسی به تمامی گفت و گوها و مخاطبان وی ،رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ گراوند افزود: شاکی به دلیل وجود تصاویر شخصی و خانوادگی زیادی که در گوشی تلفن همراه و شبکه اجتماعی خود داشت ابراز نگرانی کرده و از پلیس فتا تقاضای کمک داشت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی و با انجام تحقیقات و بررسی های فنی و اطلاعاتی روی گوشی تلفن همراه شاکی، عامل هک و نفوذ به تلگرام که زنی جوان و از بستگان شاکی بود را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.
سرهنگ گراوند گفت: متهم با مشاهده مدارک مستدل و غیرقابل انکار اعتراف کرده و مدعی شد در فرصتی مناسب گوشی شاکی را در اختیار گرفته و با یادداشت کد فعالسازی تلگرام این برنامه را در گوشی موبایل خود فعال کرده ست.
وی بیان کرد: متهم دستگیر شده انگیزه خود را اذیت کردن و دسترسی به اطلاعات شخصی شاکی عنوان کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ تیمور گراوند با تاکید بر پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی بر روی تلفن همراه جهت جلوگیری از هک شدن به شهروندان توصیه کرد به موارد ذیل توجه داشته باشند:

-به پیام های دریافتی با عنوان شرکت تلگرام در خصوص جلوگیری از هک شدن اعتنایی نکنند و به هیچ وجه کد دریافتی ۵ رقمی را برای دیگران ارسال نکنند.

– با فعال کردن Two-step verificationدر بخش تنظیمات امنیتی تا حدودی از هک شدن خود جلوگیری کنند.

– به صورت روزانه به قسمت active sessions در بخش تنظیمات امنیتی مراجعه و دستگاه های متصل به تلگرام خود را مشاهده کنند.
– به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد سودجو گوشی تلفن همراه خود را رمز گذاری کنند.