یادواره شهدای شهر معمولان برگزار شد

یادواره شهدای شهر معمولان با حضور مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد. به گزارش کشکان، یادواره شهدای معمولان با حضور رئیس حفاظت اطلاعات سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، فرمانده سپاه شهرستان پلدختر، امام جمعه معمولان، فرماندار، خانواده های شهدا و قشرهای مختلف مردمی ظهر امروز در سالن غدیر سپاه شهر معمولان برگزار شد. حجت‌الاسلام […]

۵c5685d4024efb4debabe16f93ca3ad7

یادواره شهدای شهر معمولان با حضور مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش کشکان، یادواره شهدای معمولان با حضور رئیس حفاظت اطلاعات سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، فرمانده سپاه شهرستان پلدختر، امام جمعه معمولان، فرماندار، خانواده های شهدا و قشرهای مختلف مردمی ظهر امروز در سالن غدیر سپاه شهر معمولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حکیمی گیلانی امام جمعه معمولان در این مراسم اظهار داشت: باید گذشته ایران و اینکه قبل از  انقلاب به چه بلایی بر سر ایران آوردند را برایجوانان بازگو کرد و  دعاکنیم که پاسدار انقلاب اسلامی و رهرو راه شهدای عزیز باشیم و یاد و نام شهدا را برای همیشه ماندگار کرد.

وی عنوان کرد: هدف از برگزاری یادواره شهدای معمولان را تکریم خانواده معظم شهدا و رزمندگان است و هر سال در تاریخ ۲۱ بهمن یادواره شهدای معمولان را برگزار می‌کنیم.

امام جمعه معمولان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص)درباره مقام شهید می‌فرمایند که اینقدر مقام شهید ارزشمند است که اولین قطره خونی از شهید که بر زمین ریخته می‌شود خداوند گناهانشان را می‌آمرزد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال جایگاه شهدا را در بهشت به آنها نشان می‌دهد و معرفی می‌کند و به خاطر عظمت کار شهدا خداوند جایگاه آنها در فردای قیامت و بهشت برین به آنها نشان می‌دهد.

حکیمی گیلانی تصریح کرد: شاه موقع خارج شدن از خاک ایران گفت منتظر ایرانستان باشید یعنی مثل کشورهای دیگر مستعمره انگلستان بشوید ولی به برکت حضور بسیجی ها و رزمندگان و حضور گرم مردم نه تنها  ایرانستان نشدیم بلکه خیلی از کشورهای زیر چتر ایران اسلامی هستند

سرهنگ علی ناصری فرمانده سپاه ناحیه پلدختر در این مراسم گفت: اگر گامی در راستای تحقق آرمانهای شهدا و برگزاری یادواره‌ها برداریم توشه‌ای برای آخرت خودمان است. چون شهدا نیاز به برگزاری یادآوری ندارند چون با خداوند معامله کردند و جایگاه وی‌ه ای در نزد خداوند متعال دارند.

وی افزود: طبق آیه قرآن که خداوند می‌فرماید به آنهایی که در راه خدا کشته شدندمرده نگویید؛ آنها زنده اند و نزد خداوند روزی می‌گیرند؛ این آیه سه موضوع را به ما یادآوری می‌کند و اینکه ما در لفظ و گفتار و پندارمان نباید لفظ مرگ را درباره شهدا به کار ببریم چون شهدا ناظر بر اعمال و گفتار و رفتار ماهستند.

سوری عنوان کرد: زندگی شهدا زندگی جاویدی است و ما توان درک زندگی شهدا را نداریم؛ چون شهدا با خدای متعال معامله کردند و شهدا شفیع و الگو و امام زادگان ما هستند.

فرمانده سپاه پلدختر بیان کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در خودمان و جامعه زنده کنیم و زنگاری که به قلبمان زده شده را با برگزاری یادواره شهدا برطرف کنیم؛ بزرگداشت مقام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه ماست و اگر جایگاه و عزت نفس داریم و در منطقه امن قرار گرفتیم به خاطر از جان گذشتگی شهدا و بردباری خانواده‌های آنهاست.