به صددرصد اهداف دوره انتقال و تحکیم ابلاغی استان در برنامه سوادآموزی رسیده ایم

جلسه پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان کوهدشت در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت در این جلسه اظهار داشت: با توجه به دستور تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ریشه کنی بیسوادی این نهضت شکل گرفت. در طرح تحول بنیادین که از مطالبات مقام معظم رهبری است به این طرح تاکید […]

۴۱۲۵۶۶۱۱۱۱۱۱۱۱

جلسه پشتیبانی نهضت سوادآموزی شهرستان کوهدشت در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کوهدشت در این جلسه اظهار داشت: با توجه به دستور تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ریشه کنی بیسوادی این نهضت شکل گرفت. در طرح تحول بنیادین که از مطالبات مقام معظم رهبری است به این طرح تاکید شده است. همه اینها اهمیت موضوع را می رسانند. اگر چه ما با ریشه کنی بیسوادی در کشور فاصبله داریم اما آموزش و پرورش در این زمینه خوب عمل کرده است.

برخورداری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره سوادآموزی کوهدشت خاطرنشان کرد: ما به صددرصد اهداف دوره انتقال و تحکیم ابلاغی از طرف استان در برنامه سوادآموزی رسیده ایم.اما این کافی نیست و باید تلاش بیشتری بکنیم. وی همچنین از سیاست اجرای بسته های تشویقی برای سوادآموزان از جمله افزایش دستمزد آموزش دهندگان نهضت و محدودیت های خدمات اجتماعی به بیسوادان از جمله محدودیت ارائه گواهینامه به بیسوادان به عنوان عوامل موثر در جذب بیسوادان نام برد.

حجت الاسلام والمسلمین گراوند رییس اداره تبلیغات اسلامی با ذکر آیات و روایاتی در اهمیت سواد و نفی بی سوادی در اسلام پرداخت و اظهار داشت: خداوند در قرآن بر مسئله سواد و قرائت و قلم تاکید بسیار دارد و همچنین در روایات اسلامی بر این مسئله تاکید شده است. وی افزود: پیامبر اکرم امی بود و خواست خداوند بر این بود با نزول قرآن و باسواد نمودن ایشان یکی از معجزات قرآن را جاودانه سازد.

امام جمعه موقت کوهدشت خاطرنشان کرد: شبکه تبلیغ روحانیون یکی از ظرفیتهای خوب برای ترویج برنامه های سوادآموزی و جذب بیسوادان است و ما آمادگی داریم در این زمینه با اداره نهضت سوادآموزی همکاری نماییم.

جواد گراوند مسئول اداره نهضت سوادآموزی شهرستان کوهدشت ضمن تبریک هفته سوادآموزی اظهار داشت: اگر همکاری دیگر دستگاهها نبود ما نمی توانستیم برنامه هایمان را به این خوبی پیش ببریم.جا دارد همین جا از آنان خصوصا کمیته امداد امام خمینی(ره) قدردانی نماییم. وی ملحق شدن منطقه همیان را به اداره آموزش و پرورش عشایری یکی از دلایل افت جذب تعداد بیسوادان دانست و افزود: بیشتر جامعه آماری بیسوادان ما در این منطقه قرار دارند.

گراوند همچنین از برنامه های متعدد اداره متبوعش که در طول هفته سوادآموزی اجرا خواهد شد خبر داد و افزود: در این هفته مسابقه انشانویسی بین سوادآموزان در سطح کشور برگزار خواهد شد که موضوع آن پرسشهای مهر رییس جمهوری است.

آزادبخت معاونت فرماندری شهرستان که در غیاب فرماندار ریاست جلسه را بر عهده داشت در جمع بندی جلسه اظهار داشت: بنا به دستور حضرت امام(ره) و مطالبات مقام معظم رهبری مبارزه با بیسوادی یکی از مهمترین برنامه های جمهوری اسلامی است. وی افزود: بی سوادی نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا وجود دارد. آزادبخت ختطرنشان کرد: همه دستگاهها به عنوان دولت وظیفه دارند در این امر مشارکت کنند و در جهت پیشبرد برنامه های اداره نهضت سوادآموزی مشارکت فعال داشته باشند.

 

مرجع: روابط عمومی آموزش و پرورش کوهدشت