هشدار سایبری پلیس فتا کوهدشت-نکات امنیتی در فروش گوشی های هوشمند

پیش از فروش گوشی های هوشمند خود باید اقداماتی را انجام دهیم تا پس از فروش گوشی، افراد ناشناس به اطلاعات و فایل‌های موجود در گوشی ما دسترسی پیدا نکنند. توصیه های پلیس فتا در خصوص رعایت نکات امنیتی قبل از فروش گوشی های هوشمند به شهروندان توصیه کردند. در گام نخست، از کلیه اطلاعات […]

%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-450x298

پیش از فروش گوشی های هوشمند خود باید اقداماتی را انجام دهیم تا پس از فروش گوشی، افراد ناشناس به اطلاعات و فایل‌های موجود در گوشی ما دسترسی پیدا نکنند.
توصیه های پلیس فتا در خصوص رعایت نکات امنیتی قبل از فروش گوشی های هوشمند به شهروندان توصیه کردند.
در گام نخست، از کلیه اطلاعات و فایل‌های موجود در گوشی خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید، پس از تهیه نسخه پشتیبانی و انتقال فایل آن به گوشی جدید و یا دسکتاپ خود، شروع به پاکسازی گوشی خود کنید.
کافی است، فایل‌ها و اطلاعات موجود در گوشی و حافظه جانبی گوشی خود را حذف کنید، به ‌روشی که بازیابی آنها امکان‌پذیر نباشد.
نحوه پاکسازی گوشی‌های اندرویدی، ویندوزفون و آیفون به ترتیب زیر است:
پاکسازی گوشی در سیستم‌عامل iOS
از کلیه سرویس‌های آیفون که استفاده می‌کنید، مانند iCloud ، iMessage خارج شوید.
آی‌دی اپل خود را لاگ‌ اوت کنید.
Find My iPhone، را هم خاموش کنید:
Settings > iCloud >Find My iPhone
حالا می‌توانید شروع به پاک کردن اطلاعت آیفون خود کنید:
General > Reset > Erase All Content and Settings
اگر از شما رمزعبور را خواستند، وارد کنید و سپس گزینه Erase را انتخاب کنید.
پاکسازی گوشی در اندروید
برای این‌کار در گام نخست، گوشی اندرویدی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. در این روش اپلیکیشن‌ها پاک می‌شوند ولی امکان بازیابی اطلاعات پس از اعمال این کار وجود دارد.
پس توصیه می‌کنیم، پس از بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه،برای پاک کردن اطلاعات ازاپلیکیشنiShredder استفاده کنید و پس از آن گوشی را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.
پاکسازی گوشی در ویندوزفون
برای پاکسازی گوشی ویندوز فون، از طریق منوی Settings ، وارد بخش About شوید و گزینه Reset Your Phone را انتخاب کنید، مدتی صبر کنید تا گوشی شما ریست شود و اطلاعات آن پاک شود.
برای اینکه مطمن شوید بازیابی اطلاعات شما امکان‌پذیر نمی‌ باشید، حافظه گوشی را با اطلاعات نامرتبط و غیر مهم پر کنید و پس از آن دوباره گوشی را ریست کنید. با انجام این کار خیال شما راحت باشد بازیابی اطلاعات و فایل‌های شما غیرممکن است.
حتما قبل از اینکه اقدامی برای فروش گوشی خود کنید، به روش‌های بالا اطلاعات گوشی خود را حذف کنید و گوشی را پاکسازی کنید.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا