چاپ کتاب زوج شاعر کوهدشتی، به جای کارت عروسی/ «مرتناز» منتشر شد

مجموعه اشعار مرتضا خدایگان و بهناز ابوالوفایی – زوج شاعر اهل کوهدشت لرستان – با عنوان “مرتناز” چاپ و روانه ی بازار نشر شد. به گزارش کشکان، این دفتر شعر، در قطع کوچک به زیور چاپ آراسته شده که شامل چشمه ای از اشعار دو شاعر نام آشنای کوهدشتی و از اعضای فعال انجمن ادبی […]

img_20161114_084758

مجموعه اشعار مرتضا خدایگان و بهناز ابوالوفایی – زوج شاعر اهل کوهدشت لرستان – با عنوان “مرتناز” چاپ و روانه ی بازار نشر شد.
به گزارش کشکان، این دفتر شعر، در قطع کوچک به زیور چاپ آراسته شده که شامل چشمه ای از اشعار دو شاعر نام آشنای کوهدشتی و از اعضای فعال انجمن ادبی این شهرستان، در قالب های مختلف است.
این مجموعه ی شعر را انتشارات طهورا به چاپ رسانیده، ناظر فنی و چاپ آن داریوش جعفری می باشد و طراحی متفاوت و زیبای این اثر نیز، بر عهده ی علیآقا حسین پور بوده است.

img_20161114_084804
این مجموعه، علاوه بر اینکه به صورت مستقل یک کتاب شعر است، یک کاربری جالب و شاید عجیب دیگر نیز دارد. این زوج جوان در اقدامی فرهنگی و خلاقانه، از این مجموعه به عنوان کارت دعوت عروسی استفاده کرده اند.
“مرتناز” مخفف نام کوچک این زوج شاعر است که عنوان مجموعه از آن گرفته شده است.
مرتضا و بهناز، هدف از چنین اقدامی را، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، به ویژه شعر و ادبیات بر شمردند و بر این باورند که شعر و کتاب لازم است در لایه های مختلف اجتماع نفوذ کرده و کتاب به هر عنوانی و با هر بهانه ای، در زندگی مردم نقش داشته باشد.

img_20161114_084812
“مرتناز” که پیش از این نیز، در جریان مراسم نامزدی، به جای ذبح گوسفند، در اقدامی نمادین، یک اصله نهال بلوط کاشته بودند، در جریان عروسی نیز، به جای قربانی کردن گوسفند، مبادرت به آزاد کردن دو کبوتر به صورت همزمان کردند تا بار دیگر نقش حمایتی خود را از طبیعت و محیط زیست ایفا کرده باشند. ضمن اینکه برای تهیه ی این مجموعه از کاغذ بازیافتی استفاده شده و در جریان چاپ این کتاب “درختی” قطع نشده است.

img_20161114_084808

وقتی که از در می روی چندین کبوتر
از عمق چشمت می پرد تا پر بگیرد

انگار می دانند بین دستهامان
یک وصلت دیرینه باید سر بگیرد

بهناز ابوالوفایی

تمام پاره خط های تنم را قطع کن با وصل
براندازیم این قانون خط های موازی را

فقط تو می توانی قاتل یک شهر باشی، بعد
به یک لبخند برداری، کلاه هرچه قاضی را

بیا با اتحادی مزدوج حل شو در آغوشم
که از بنیاد برداریم، اضلاع ریاضی را

مرتضا خدایگان