اقراری برای «اثبات حقانیتی» پس از هفت سال

زمان مقدس است و به آن سوگند خورده شده است.  گذشت زمان هرچند بنام  “تاریخ” به شهرت می رسد و شاید به دلیل آنکه آن را پشت سر گذاشته و ما انسانهای شیر خام خورده  به دلیل حرکت در متن زمان، دیگر به آن  “توجه ارادی متمرکز”  نمی کنیم و  گاه  از  ” آیینه ی […]

زمان مقدس است و به آن سوگند خورده شده است.  گذشت زمان هرچند بنام  “تاریخ” به شهرت می رسد و شاید به دلیل آنکه آن را پشت سر گذاشته و ما انسانهای شیر خام خورده  به دلیل حرکت در متن زمان، دیگر به آن  “توجه ارادی متمرکز”  نمی کنیم و  گاه  از  ” آیینه ی غبار گرفته ی بغل” ماشین زندگی  به آنچه که اتفاق افتاده و از کنارش عبور کرده نیم نگاهی می اندازیم  اما  آنطور که گفته اند ” آفتاب (یا ماه )برای همیشه پشت ابر باقی نمی ماند و این “زمان مقدس” به آرشیو رفته است که چون نورافکنی بزرگ، تابیده بر پستوها و دالان های تاریک ترسناک هرچه را و همه چیز را که عامدانه و یا آزروی سهو کتمان می نماییم در تونل حرکت رو به جلوی خودش برما عیان می کند  گویی که اسرار پنهان روزی باید هویدا شوند. آری مقایسه ی  سخنان و موضع گیری های آن روز جناب  سعید مرتضوی و گفته های امروزیش در دادگاه عدالت ودفاع دلسوزانه، انقلابی و مومنانه آن روزها از سوی برخی ها که حقانیتشان در حال به اثبات رسیدن است ما را به نتایج زیر می رساند:

اینکه به قول ابوعلی سینا ” نیک بخت ترین مردم کسی است که کردار به سخاوت بیاراید و گفتار به راستی” ، پس این “عاقبت به خیری” را گذشت زمان به راستگویان هدیه می دهد، و عاقبت دروغ و دروغگویی افتادن تشت رسوایی از بام عالم به زمین خواهد بود.
” منجنیق آه مظلومان به صبح          زود گیرد ظالمان را در حصار”

گذشت زمان، چون رسیدن شب اول هلال داسی شکل ماه به  ایستگاه  “هلال بدر” یا شب چهاردهم است که چهره سیاه و تاریک شب را که در آن هیچ چیز دیده نمی شود به چهره ای منور تبدیل می کند (گویی به یک باره نوری از آن ساطع شده و چراغی “شب گیر” برافروخته گردیده) و صداقت را بر جایگاه اعلای اولی می نشاند و در مقابل دروغ را در اوج حضیض در اسفل سفلی به همه می نمایاند.

نیست در دین شرع و مذهب عقل          خصلتی ناستوده تر ز دروغ

نشود جمع باتفاق و وفاق                    ندهد چهره ی دروغ فروغ”

آنچه شنیدیم و خواندیم:

سردار احمدی مقدم (۲۷/۸/۹۲سایت فرارو): من تاکنون در هیچ محفلی عنوان نکرده‌ام که صبح روز جمعه جلسه‌ای پیرامون اتفاقات آن زمان برگزار شد و آقای مرتضوی اصرار داشت که افراد دستگیر شده به کهریزک منتقل شوند. من مخالفتم را به صراحت اعلام کردم و گفتم آنجا نه تنها جا نداریم، بلکه آن مکان جای خطرناکی است. اما مرتضوی اصرار داشت که این افراد دستگیر شده چاقو، قمه و زنجیر داشته‌اند و از همین حیث اراذل و اوباش محسوب می‌شوند که من در آن جلسه عنوان کردم که ضبط کنید و بنویسید که من مخالف هستم و مخالفت ناجا نیز ثبت شد. اما من در آن جلسه به یک نفر عنوان کردم که به بچه‌های کهریزک بسپارید اولا حواسشان باشد که این افراد در بند جداگانه و میان اراذل و اوباش فرستاده نشوند و در ثانی بدرفتاری با آنها نکنید، اما همین دهان به دهان گشتن و این به آن بگو، باعث شد که این تاکیدات من به مرحله اجرا نرسد و آمده بودند در هر بند که ظرفیت ۵۰ تن را داشت، ۱۷۰ تن را جا دادند و قبول کنید در گرمای تابستان کهریزک آن هم در یک مکانی که استاندارد نیست، اگر کاری هم صورت نگیرد، این تراکم آدم در این محل کم امکانات دارای مسئله است.۵۷۳۴۵۸۴۱

او علت مرگ بازداشت شدگان  کهریزک (جوادی‌فر، روح‌الامینی و کامرانی)را ابتلای آنها به بیماری مننژیت اعلام کرده بود (۱۵ فروردین ۱۳۹۱ ه‍.ش/ سایت ها)  

آنچه می شنویم و می خوانیم:

در رابطه با واقعه خونبار تیرماه ۸۸ که متعاقب فتنه بزرگ و توطئه پس از انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوست رهبری معظم انقلاب به خاطر عمق فاجعه از آن به جنایت تعبیر فرمودند. به عنوان دادستان وقت عمیقا ابراز تأسف و اعتذار می‌نمایم و از مقام شهیدان مظلوم این حادثه جوادی‌فر، روح‌الامینی و کامرانی طلب پوزش نموده و علو درجات آنها را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

در این وقایع خونبار امام شهیدان روحشان آزرده و قلب رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرور ایران عموما و خانواده‌های داغدار خصوصا مکدر و جریحه‌دار گردید که به راحتی قابل التیام نمی‌باشد. ضمن اینکه با چارچوب‌های عدالت‌محور نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و شهیدان و رهبری معظم انقلاب اسلامی سازگاری ندارد. لذا اینجانب به سهم خود از محضر مقدس امام زمان، که صاحب اصلی انقلاب می‌باشند، روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهیدان، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانواده های این عزیزان صمیمانه پوزش طلبیده و ابراز تأسف و تأثر و اعتذار دارم و امیدورام این اعتذار و دلجویی بتواند مرهمی بر این زخم و التیامی بر این داغ باشد.

و نیز وصف حالمان در کلام بزرگان ادب این مرزو بوم برای عبرت گیری همگان در هر زمان:

این چنین گفتند جملهٔ عالمان

هر که ظالم‌ تر چهش با هول‌تر

عدل فرمودست بتر را بتر

ای که تو از جاه ظلمی می‌کنی

دانک بهر خویش چاهی می‌کنی

گرد خود چون کرم پیله بر متن

بهر خود چه می‌کنی اندازه کن

مر ضعیفان را تو بی‌خصمی مدان

از نبی ذا جاء نصر الله خوان

گر تو پیلی خصم تو از تو رمید

 

حمزه فیضی پور/ اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری کوهدشت لرستان

____-____-___۱