هشدارسایبری پلیس فتا کوهدشت- هشدار مهم به کاربران شبکه اجتماعی تلگرام

فضای اینترنت فضای مناسبی برای جرائم کلاهبرداری است و سوء استفاده کنندگان از این فضا تلاش می‌کنند با دستیابی به اطلاعات شخصی دیگران از قربانیان خود اخاذی کرده و از طریق سرقت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها اقدام به تخلیه حساب آنها کنند. اخیراً برخی افراد سود جود پیامی به کابران شبکه اجتماعی تلگرام ارسال می […]

۹۴-۰۴-gh120

فضای اینترنت فضای مناسبی برای جرائم کلاهبرداری است و سوء استفاده کنندگان از این فضا تلاش می‌کنند با دستیابی به اطلاعات شخصی دیگران از قربانیان خود اخاذی کرده و از طریق سرقت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها اقدام به تخلیه حساب آنها کنند.
اخیراً برخی افراد سود جود پیامی به کابران شبکه اجتماعی تلگرام ارسال می کنند و تاکید می کنند اگر کد چهار رقمی فعال سازی تلگرام در گوشی خود را به مدیر گروه یا مخاطب خاص اعلام نکنید، عضویت خود را در شبکه تلگرام از دست خواهند داد.
کاربر هم با ترس اینکه حذف نشود کد چهار رقمی خود را به طور خصوصی در اختیار فرد مورد نظر قرار می دهد و بدین ترتیب کلاهبردار با بدست آوردن این کد چهار رقمی، نسخه ای از نرم افزار تلگرام قربانی (نسخه اندرویدی یا ویندوزی) را در سیستم خود نصب و به تمام ارتباطات و اطلاعات کاربرقربانی خود دست می یابد.
توصیه های پلیس فتا:
عدم اعتماد به پیامک های ارسالی تحت عنوان مدیران تلگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی
عدم ارسال کد عضویت دریافتی از تلگرام به افراد ناشناس
عدم ارائه گوشی تلفن همراه خود به دیگران حتی برای چند لحظه
فعال سازی دو مرحله ای رمز برای امنیت بیشتر و پیشگیری از هر گونه دسترسی غیر مجاز
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرسhttp://www.cyberpolice.ir مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا