تربیت نیروی متخصص، کلید سازماندهی آموزش وپرورش است

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت ساماندهی نیروی انسانی متخصص، گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص، کلید ساماندهی نیروی انسانی است.

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع مدیران و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش، افزود: با استعداد ترین افراد باید وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری 25 هزار دانشجو جذب خواهد کرد، اظهار داشت: این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز برای جذب دانشجو برنامه ریزی کرده است.
وی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان بعد از این، جایگاهی برای برگزاری دوره های ضمن خدمت و به روز کردن اطلاعات معلمان می شود.
حاجی بابایی، همچنین با بیان اینکه تاکنون 40 قانون در شورای آموزش و پرورش مصوب شده است، گفت: این قوانین بصورت کتاب چاپ خواهد شد.
وی ادامه داد: باید همه توان خود را به کار گیریم و تحولات را بپذیریم و در اجرای آن ها کوشا باشیم تا لبخند رضایت بر لبان رهبر معظم انقلاب اسلامی بنشیند.
وی همچنین تصریح کرد: مدرسه باید مجموعه ای از دارالقرآن، سالن اجتماعات، نمازخانه، سالن های ورزشی و غیره باشد تا “مدرسه ای که دوست دارم”، ایجاد شود و این مدرسه کانون فرهنگی محله خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای عدالت همه جانبه است، افزود: این امر باید به گونه ای باشد که حق کسی ضایع نشود.
وی اظهار داشت: عدالت در مراکز ادارات آموزش و پرورش و مدارس در مورد تعداد دانش آموزان و معلمان باید رعایت شود.
وی با بیان اینکه در سال جاری حدود 60 هزار کلاس به کلاس های آموزشی مقطع ابتدایی اضافه می شود، تاکید کرد:حدود 200 هزار معلم نیز، دوره ضمن خدمت آموزش ابتدایی را فرا می گیرد.
حاجی بابایی، با بیان اینکه امروز کرمان می رود تا به یکی از بهترین استان های پیشتاز کشور در زمینه اجرای طرح تحول بنیادین تبدیل شود، تصریح کرد: این تحولی عظیمی است که در کل کشور و در نهایت در استان ها بخصوص در استان کرمان که در امر اجرای سند تحول بنیادین پیشتاز است در حال اجرا است.
وی ادامه داد: امروز روسای ادارات آموزش و پرورش استان کرمان از آگاه ترین مسوولان در مورد تحول بنیادین هستند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در لوای تحول بنیادین در چند سال اخیر با حرکت های بارانی مانند مدارس قرآنی، طرح های ملی ورزشی و غیره در تلاشیم به این مقصود دست یابیم.
وی تصریح کرد: دوره ابتدایی به دلیل حساسیت بالا، اساس کار در آموزش و پرورش است.
حاجی بابایی همچنین با تاکید بر اهمیت اجرای طرح مدارس قرآنی، ادامه داد: مدرسه های قرآنی باید در دوره های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه فضای مدارس باید قرآنی باشد، افزود: معلمانی که در این مدارس به کار گرفته می شوند باید در همه جوانب قرآنی باشند.
وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اهمیت به روز بودن اطلاعات معلمان، اظهار داشت: استفاده از رایانه نیز در کلاس های درس، موجب تحول در یادگیری دانش آموزان نخبه ایران اسلامی می شود.