کودکان را با خستگی و گرسنگی به پایگاه های طرح سنجش نبرید

معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت اداره آموزش و پرورش شهر تهران با توصیه به خانواده ها در خصوص طرح سنجش نوآموزان بدو دبستان گفت: کودکان را با خستگی و گرسنگی به پایگاه های طرح سنجش نبرید.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، علی اکبر حلاجی در خصوص شرایطی که نوآموزان باید هنگام طرح سنجش داشته باشند گفت: کودکان و نوآموزان هنگام طرح سنجش نباید گرسنه و خواب آلود باشند تا با هوشیاری و توجه کامل مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی زمان مناسب تزریق واکسن ها مورد نیاز را دو روز قبل از روز سنجش از نوآموزان دانست و گفت: واکسن ها باید دو روز قبل از روز سنجش تزریق شود تا نونهالان در روز سنجش در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند.
این کارشناس در توصیه ای برای جلوگیری از استرس نوآموزان گفت: لازم نیست به فرزندانتان بگویید قرار است از شما آزمون بگیرند و تنها از انجام مقدمات ثبت نام به آن ها آگاهشان کنید.
حلاجی همچنین از خانواده‌های کودکان خواست، در صورتی که فرزندشان به بیماری واگیردار مبتلا شده از حضور در پایگاه های سنجش خودداری کنند.
معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت اداره آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص مدارک مورد نیاز هنگام طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: ارایه فرم معرفی که از سوی دبستان در اختیار خانواده قرار گرفته شده، اصل شناسنامه نوآموز و مبلغ شش هزار و 500 تومان از موارد نیاز هنگام سنجش نوآموزان است.
وی با توجه به تعطیلی این پایگاه ها در ماه رمضان گفت: بر طبق بخشنامه آموزش و پرورش این پایگاه ها در ماه مبارک رمضان تعطیل است و خانواده ها بهتر است سریع تر برای انجام طرح سنجش سلامت فرزندانشان به این پایگاه ها مراجعه کنند.
حلاجی ساعات فعالیت این پایگاه ها را 8 تا 12 اعلام کرد و گفت: با توجه به محدودیت سنجش تعداد 39 تا 42 نفراز نونهالان در هر روز، خانواده‌ها باید صبح زود به مراکز مراجعه کنند.
پیش از این وجیه الله پرویزی، رییس اداره آمورش و پرورش استثنایی شهر تهران گفت: به منظور سنجش سلامتی دانش‌آموزانی که می‌خواهند به کلاس اول ابتدایی بروند، 68 مدرسه از سراسر شهر تهران به پایگاه سنجش نوآموزان اختصاص خواهد یافت.
وی ادامه داد: براساس پیش بینی ما 102 هزار نونهال به 68 پایگاه اولیه طرح سنجش مراجعه خواهند کرد و در صورت تشخیص مشکل، این افراد به چهار مرکز تخصصی که از سوی سازمان استثنایی کشور دایر شده، هدایت می‌شوند.