بیشترین تعداد بی سوادی در لرستان مربوط به شهرهای كوهدشت و نورآباد است

خرم آباد – رییس نهضت سوادآموزی لرستان گفت: بیشترین تعداد آمار بی سوادان این استان مربوط به شهرستان های كوهدشت و دلفان است .


به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘ محمد تاجی پور’ عصر دوشنبه در گردهمایی مدیران و كارشناسان نهضت سواداموزی و آموزش و پرورش استان بدون اشاره به میزان بی سوادی در این دو شهرستان افزود: بر اساس سرشماری سال 85 از مجموع یك میلیون و 700 هزار نفر ، یك میلیون و 200 هزار نفر معادل 81 درصد باسواد و 139 هزار نفر بی سواد در استان وجود داشته است.

وی اظهار داشت: این در حالی است كه بر اسا س اطلاعات خانوار ها در طرح هدفمندسازی یارانه ها، در حال حاضر آمار بی سوادان استان69 تا 70 هزار نفر است.

وی تصریح كرد:جشن پایان بی سوادی تا پایان سال 91 در استان برگزار می شود اما این واقعه مهم به دلیل تعداد بیشتر افراد بی سواد در دو شهر نورآباد و كوهدشت تا این تاریخ محقق نخواهد شد.

تاجی پور همچنین وجود عشایر كوچ رو در استان را از مشكلات اصلی پیش روی كار سوادآموزی در استان دانست و گفت: بخش خصوصی نیز به دلیل برخی مسایل برای امر سواد آموزی و قرار داد با افراد حقیقی و حقوقی ریسك نمی كند.

وی اضافه كرد: سال گذشته با همكاری اداره كل زندانها، كمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی چهار هزار نفر در استان از نعمت سواد بهره مند شدند.