اجرای نظام آموزشی 3-3-6برای انجام فعالیت پرورشی/انس با قرآن برای دانش آموزان مقطع ابتدایی

وزیر آموزش و پرورش گفت: شکل گیری نظام آموزشی 3-3-6 به جهت انجام کار پرورشی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا حمید رضا حاجی بابایی صبح امروز در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی و مدیران دانش آموزی استانهای سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش در آستانه تحولی بزرگ است و این کار از دو یا سه سال قبل آغاز شده است.
وی با بیان این که تمام برنامه ریزی ها در آموزش و پرورش حول محور مباحث پرورشی است خاطر نشان کرد: در تمام آن 290 اقدام آموزش و پرورش سمت وسوی پرورشی وجود دارد زیرا اساس کار ما این است که آموزش و پرورشی زیبنده نظام بسازیم.
حاجی بابایی اضافه کرد: باید آموزش و پرورشی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم و مفهوم آن این است که آن چیزی که امام، رهبری و آموزه های قرآنی به ما می گوید را انجام دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین که مورد توجه رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است تصریح کرد: این سند برگرفته از آموزه های دینی و قرآن و سیره معصومین و نظرات حوزه و دانشگاه است.
وی افزود: معاونت پرورشی و فرهنگی باید بررسی کند که جایگاه این معاونت در سند تحول کجاست و آن را پیاده سازی کند.
حاجی بابایی ادامه داد: باید اسناد بالادستی در رابطه با پرورشی را استخراج کنید تا ماموریت های این معاونت از سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه خارج شود.
وی با بیان این که کارهای مربوط به برنامه پنجم توسعه را در آموزش و پرورش آغاز کرده ایم اظهار داشت: امسال سال اول اجرای برنامه پنجم توسعه است و هر حکمی که برای این برنامه داده شده است را شروع کرده ایم.
وی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش نخستین وزارتخانه ای است که برنامه خود برای تحقق برنامه های پنجم توسعه را پس از بحث و تبادل نظر آماده کرده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه های پنجم توسعه، نقشه جامع علمی کشور و برنامه های سند تحول بنیادین را آغاز کرده ایم که فعالیت های بسیاری را در این باره در حال انجام داریم.
حاجی بابایی با اشاره به این که معاونت پرورشی و فرهنگی باید نقشه راه خود را آماده کند تصریح کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی نقشه راه خود را از اسناد بالادستی آماده کند تا برای طی مسیر این معاونت وجود داشته باشد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر میدان کاری حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی بسیار گسترده و وسیع است و کارهایی باید انجام شود که تحول در آموزش و پرورش را به صورت ملموس به مردم نشان دهد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که نظام آموزشی 3-3-6 به خاطر پرورشی شکل گرفته است گفت: اساس این کار تربیتی است زیرا دوره ابتدایی تاثیرگذارترین دوره است.
وی افزود: انس با قرآن برای دانش آموزان باید در دوره ابتدایی شکل بگیرد و با افزایش این دوره به دنبال انجام فعالیت های پرورشی و تربیتی بیشتر در ابتدایی بوده ایم.
وی با بیان این که تمام مسیرهای آموزش و پرورش کار پرورشی است خاطرنشان کرد: به شکلی حرکت می کنیم که آموزش و پرورش به صورت یکپارچه کار پرورشی انجام دهد و از نظر ما تمام مسیرهای آموزش و پرورش کار پرورشی است.
حاجی بابایی با اشاره به چاپ کتب جدید گفت: برای این که روش های ما غیر تقلیدی تر باشد به سمت چاپ کتب پرورشی تر هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از کارهایی که در معاونت پرورشی باید انجام شود، تحلیل عملکرد اموری است که در آموزش و پرورش انجام می شود و این که میزان و نسبت آن با پرورشی چگونه است.