پایش مقدماتی وضعیت جسمانی دانش آموزان با انجام «طرح سنجش سلامت»

رییس گروه دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: وضعیت جسمانی دانش آموزان در پایش مقدماتی با انجام طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرد.


مهناز تسلیمی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا با اشاره به آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اظهار کرد: با توجه به اینکه در برنامه نظام مراقبت و سلامت جسمانی دانش آموزان داشتن شناسنامه سلامت و تکمیل آن الزامی است و به دلیل رسیدگی و پیگیری بهتر جهت دانش آموزان بدو ورود به مدرسه با همکاری وزارت بهداشت این برنامه در تابستان عملیاتی می گردد.
وی افزود: دانش آموزان ضمن تکمیل شناسنامه سلامت در صورت داشتن نیازهایی برای پیگیری در امور سلامت جسم اقدامات لازم صورت تا در زمان تحصیل دانش آموز در مدرسه مشکل خاصی در این زمینه مانع تحصیل دانش آموزان نباشد.
تسلیمی به موارد مورد سنجش سلامت اشاره و خاطرنشان کرد: دانش آموزان از نظر وضعیت جسمانی شامل پایش قد و وزن، معاینات مقدماتی دهان و دندان، وضعیت بینایی و شنوایی، وضعیت سلامت پوست و مو و اختلالات اضطرابی توسط مربی بهداشت ارزیابی مقدماتی صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: هرگونه مشکل و ارزیابی پزشک پایگاه مبنی بر معاینات مقدماتی به مراکز درمانی جهت پیگیری ارجاع شده و نتایج پیگیری ها در شناسنامه سلامت درج تا اولیا مدرسه و مربی بهداشت سلامت از وضعیت او اطلاع داشته باشد.
رییس گروه دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: لازم است خانواده ها جهت تسریع در امور قبل از مراجعه به پایگاه سنجش نسبت به تکمیل کارت واکسیناسیون اقدام نمایند و کارت تکمیل شده واکسن را جهت رویت به پایگاه های سنجش ارائه نمایند.
تسلیمی به موارد قابل انجام توسط خانواده ها پیش از مراجعه به مدرسه جهش سنجش سلامت اشاره و تصریح کرد: دانش آموزان ضمن صرف صبحانه مناسب، پوشیدن لباس مناسب، استحمام و مسواک زده به همراه مدارک مورد نیاز اعلام شده در پایگاه سنجش حضور داشته و خانواده ها در حفظ و نگهداری شناسنامه سلامت تا تحویل آن به مدرسه محل ثبت نام دانش آموزان کوشا باشند.