سال 90، سال طلایی توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی در استان لرستان بود

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘علی ماكنعلی’ روز یكشنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه لرستان افزود: سال گذشته 60 هزار مترمربع فضای آموزشی در استان لرستان احداث شده كه شامل 250 پروژه با 800 كلاس درس بوده است. وی با اشاره به اینكه برای احداث این واحدهای آموزشی حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه شده […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘علی ماكنعلی’ روز یكشنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه لرستان افزود: سال گذشته 60 هزار مترمربع فضای آموزشی در استان لرستان احداث شده كه شامل 250 پروژه با 800 كلاس درس بوده است.

وی با اشاره به اینكه برای احداث این واحدهای آموزشی حدود سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است، ‌افزود: این اقدام موجب بروز تحولی اساسی در حوزه مراكز آموزشی و رفاه دانش آموزان لرستانی شده است.

وی در ادامه به برنامه های سال 91 آموزش و پرورش لرستان اشاره كرد و گفت: امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز شده و برای تحقق این مهم تاكنون 290 طرح در آموزش و پرورش اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینكه سند این تحولات تهیه و تدوین شده، افزود: تهیه و تدوین سند تحول بنیادین، ‌تدوین اساسنامه پیگیری دانشگاه فرهنگیان، ‌مدارس قرآنی، ‌مجتمع های آموزشی،‌ معاونت آموزش ابتدایی،‌ ریشه كنی بیسوادی، ‌طرح هوشمندسازی مدارس، ‌توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی و استقرار ساختار جدید نظام آموزشی 3-3-6 از جمله برنامه های اساسی در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی اظهار داشت: درهمین ارتباط ایجاد 340 مدرسه قرآنی،‌ 135 مدرسه هوشمند جهت توسعه های الكترونیكی و فصله گرفتن از روش های سنتی و تامین امكانات موردنیاز برای نظام آموزشی جدید نیز دراستان لرستان اجرا شده است.