با هدف وزارت به آموزش و پرورش نیامدم /برای تغییر نگاه به معلم وزیر شدم

وزیر آموزش و پرورش گفت: من برای این به آموزش و پرورش آمده ام که نگاه ها را نسبت به معلم تغییر دهم و من برای وزارت به آموزش و پرورش نیامده ام.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست صمیمی با 300 معلم نمونه برتر استانی در مراسم تجلیل کشوری بیست و هشتمین یادواره بزرگداشت مقام معلم که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد اظهار کرد: روزی در مجلس تمام تلاش خود را کردم تا افرادی به آموزش و پرورش بیایند تا نوبت به وزارت خودم نرسد، چون وزارت کار سختی است.
وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش محور و اساس کار من معلم است خاطرنشان کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام سند تحول بنیادین که معلم محور است را مصوب کرده ایم .
حاجی بابایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره آماده کردن نقشه راه برای آموزش و پرورش گفت: ایشان بر آماده کردن نقشه راه آموزش و پرورش تأکید داشتند و به همین دلیل طول مدت زمانی که من وزیر آموزش و پرورش بودم وضعیت معلمان را رصد کردم .
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 2 سال طول کشید تا این سند را آماده کنیم و شورای عالی انقلاب فرهنگی 8 ماه این سند را در دستور کار خود قرار داد و همچنین شورای عالی آموزش و پرورش هم 8 ماه این سند را بررسی کرد.
وی اضافه کرد: در نهایت یک سندی آماده شد نه در طول تاریخ انقلاب بلکه در طول تاریخ آموزش و پرورش این سند بی نظیر بوده است.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه در سند تحول فقط معلم محوریت دارد خاطرنشان کرد: در نقشه جامع علمی کشور هم که بزرگترین نقشه علمی کشور محسوب می شود نام معلم در آنجا وجود دارد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در نقشه جامع علمی کشور مرجعیت علمی برای معلمان ، پژوهشگران و فناوران آمده است که اینها همه از یک جنس هستند.
وی ادامه داد: من برای این به آموزش و پرورش آمده ام که نگاه ها را نسبت به معلم تغییر دهم و من برای وزارت به آموزش و پرورش نیامده ام.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه برای تکلیفی که دارم کار انجام می دهم تصریح کرد: آنچه برای من مهم است نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری و خون شهدا است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه من جز به آموزش و پرورش به هیچ چیزی فکر نمی کنم اظهار داشت: جنس معلم جنس استاد دانشگاهی است و نه کارمند بودن .
حاجی بابایی همچنین با اشاره به تأسیس دانشگاه ویژه فرهنگیان گفت: دانشگاه ویژه فرهنگیان دانشگاهی است که در تمام استان ها 2 پردیس دانشگاهی دارد و از مقطع لیسانس شروع و تا دوره دکترا ادامه دارد.
وی افزود: مدرک این دانشگاه بین المللی است و رییس هیأت امنای 2 دانشگاه در کشور فقط رییس جمهور است که یکی از آنها دانشگاه ویژه فرهنگیان و دیگری دانشگاه تربیت مدرس است.
حاجی بابایی ادامه داد: تمام فرهنگیان در کشور باید به یک دانشگاه متصل باشند و از طریق این دانشگاه تمام مشکلاتی که برای مدارک معادل وجود داشت مرتفع شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال 1391 کارهای بسیار مهمی داریم عنوان کرد: آموزش و پرورش در آستانه یک تحول عظیم است؛ تحولی که همه قسمت های آموزش و پرورش را در بر خواهد گرفت.
وی با اشاره به نحوه های استخدام و پذیرش نیرو در آموزش و پرورش گفت: مجلس شورای اسلامی مصوب کرده است که آموزش و پرورش فقط از 2 طریق تربیت معلم و یا برگزاری آزمون نیرو جذب کند.
حاجی بابایی به بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان نیز اشاره و اظهار کرد: هیچ اعتباری برای بازنشستگی پیش از موعد پیش بینی نشده است و اگر قرار باشد فردی پیش از موعد بازنشسته شود باید مبلغ قابل توجهی به حساب تأمین اجتماعی به خاطر آن سال هایی که زودتر بازنشسته می شود واریز شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طبق قانون اگر کسی به صورت پیش از موعد بازنشسته شود دیگر فردی به عنوان جایگزین آن نمی توانیم جذب کنیم زیرا پیش از موعد بازنشسته شده است.