متن و حواشی مراسم معارفه فردی بیرانوند به عنوان فرماندار کوهدشت+ تصاویر

مراسم معارفه نورمحمد فردی بیرانوند به عنوان فرماندار کوهدشت صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد. به گزارش خبرنگار کشکان، در این مراسم ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، حجت الاسلام طهماسبی نماینده ی ولی فقیه در شهرستان کوهدشت، رشیدی نیا مشاور […]

مراسم معارفه نورمحمد فردی بیرانوند به عنوان فرماندار کوهدشت صبح امروز در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشکان، در این مراسم ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، حجت الاسلام طهماسبی نماینده ی ولی فقیه در شهرستان کوهدشت، رشیدی نیا مشاور استاندار لرستان، روشنی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه و فرمانده نیروی انتظامی کوهدشت، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب کوهدشت، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و جمعی از فعالان سیاسی و مردم حضور داشتند.

سد معشوره مطالبه ی عمومی مردم کوهدشت

حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه ی کوهدشت در ابتدای این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای مدافع حرم لرستان به ویژه شهید عبدیانی شهید مدافع حرم کوهدشتی، بیکاری را مهم ترین معضل این شهرستان دانست و عنوان نمود: سد معشوره به عنوان مهم ترین مطالبه ی عمومی مردم کوهدشت باید اجرایی شود و استاندار لرستان و نماینده ی کوهدشت و رومشکان به طور جد پیگیر این مسأله باشند.

_MG_0099

رأی مردم باید محترم شناخته شود/ سئوال و تذکر از وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس است

الهیار ملکشاهی نماینده ی مردم کوهدشت و رومشکان در مجالس نهم و دهم در این مراسم گفت: چرا برخی به رأی و نظر مردم احترام نمی گذارند و با طرح مباحث بی اساس و احساسی انرژی خود و ما را می گیرند؟ باید در گفتار و کردار از طرح مباحث احساسی پرهیز کنیم و مواظب باشیم برخی رفتارها و صحبت ها هزینه هایی دارد و باعث می شود از هم دور شویم و انرژی همدیگر را از بین ببریم.

وی ادامه داد: ما باید به دنبال افزایش سهم لرستان از بودجه سالیانه باشیم. سئوال و تذکر از وظایف نماینده است و این مسأله نباید برای برخی دوستان جای تعجب باشد. در کوهدشت کمتر از ۱۰ درصد زمین های کشاورزی آبی هستند و یک چهارم معدل کشور تخصیص آب داریم. پتروشیمی کوهدشت ۱۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد. اگر نماینده ای سئوال و تذکری داشت و حتی استیضاح معنایش این نیست که دولت و مدیران استان را قبول ندارد. ما به دنبال انجام کار برای مردم هستیم.

ملکشاهی افزود: مهم ترین زیرساخت آب است. در بخش جاده ای وضعیت استان خوب است. باید بر مصوبات نظارت شود که چه میزان از آن ها اجرایی شده است. آقای استاندار باید مصوبات استانی را مورد بازبینی قرار دهد تا مشخص شود چه میزان از آن ها عملیاتی و اجرایی شده است.

_MG_0046

مسائل سیاسی نباید جای حل مشکلات مردم را بگیرد

احسان جهانیان سرپرست فرمانداری کوهدشت نیز بحران آب در سال جاری را یکی از مسائل پیش روی کوهدشت دانست و افزود: ۱۱ تا ۱۲ متر فرونشست زمین داریم. مسائل سیاسی نباید در این شهرستان به گونه ای باشد که جای رسیدگی به مشکلات مردم را بگیرد.

_MG_0120

مدیری که همراه با سیاست های دولت نباشد جایی در این دولت ندارد/ تذکرات نمایندگان باید در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم باشد

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در ابتدای سخنان خود وحدت نماینده ی دولت، نماینده ی ولی فقیه و نماینده ی مردم در مجلس را امری ضروری دانست و افزود: از اعضای ستاد دکتر روحانی در کوهدشت خصوصاً آقای ایوب کوشکی و آقایان جهانیان و محمدکرم محمدی تشکر می کنم.

استاندار لرستان ادامه داد: فردی با کوله باری از تجربه فرماندار کوهدشت می شود و فرمانداری کوهدشت پانزدهمین سمت مدیریتی ایشان است. توقع ما از آقای فردی بیرانوند این است که انتخابات در کوهدشت تمام شده و آقای ملکشاهی نماینده ی شهر است و باید با همیاری پدر معنوی شهر (امام جمعه) وحدتی در بین مردم ایجاد شود تا به دنبال مشکلات واقعی مردم برویم.

بازوند افزود: آقای بیرانوند نماینده ی عالی دولت در شهرستان بوده و وامدار هیچ حزب و گروهی نیست و باید سیاست های دولت را اجرا کند. مدیران شهرستان هم ایشان را همراهی کنند. مدیری که همراه سیاست های دولت تدبیر و امید نباشد جایی در بین دولت ندارد. هیچ مدیری نمی تواند اپوزیسیون دولت باشد.

_MG_0137

استاندار لرستان در ادامه پنج پروژه مهم کوهدشت که باید مدنظر باشد را چنین معرفی نمود:

۱ – سد معشوره. این سد گرفتاری هایی داشته که با کمک نماینده ی شهرستان، امام جمعه و اینجانب تا ۹۰ درصد برطرف شده است.

۲ – پتروشیمی کوهدشت که سرمایه گذار یزدی آن مشخص شده و فرد بزرگی است. حدود ۸۰ هکتار زمین آن واگذار شده و عملیات اجرایی آن شروع شده است.همچنین خوراک گاز این پروژه تأمین شده و خوراک های دیگر آن در آینده ی نزدیک تأمین می شوند. همه مدیران موظف اند این سرمایه گذار یزدی را حمایت کنند.

۳ – مجتمع کشت گلخانه ای کوهدشت که در حال برگزاری مزایده است.

۴ – محور مواصلاتی کوهدشت -خرم آباد. هر کیلومتر آن ۴ میلیارد تومان هزینه دارد. برنامه زمان بندی اتمام این پروژه پایان خرداد ۹۶ است.

۵ – ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی در لرستان که ۲۵۰ تخت آن سهم کوهدشت است و توسط قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته خواهند شد.

۶ – بحث بیمارستان کوهدشت که سال گذشته در بحث هتلینگ بیمارستان امام (ره) کار خوبی صورت گرفت.

_MG_0123

استاندار لرستان در ادامه سخنان خود گفت: مدیران شهرستان کوهدشت با آقای فردی بیرانوند همکاری جدی داشته باشند. آقای ملکشاهی و حجت الاسلام طهماسبی هم ایشان را کمک کنند.

استاندار لرستان در خصوص سیاست های داخلی و خارجی دولت حسن روحانی نیز توضیحاتی ارائه داد. وی در این خصوص بیان داشت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به بخش خصوصی میراث ۸ ساله دولت احمدی نژاد بود و بانک هایی که در اقتصاد بانک محور ورشکسته بودند. وضعیت کشور بسیار نامطلوب بود که دولت آن را تحویل گرفت. در سیاست خارجی هم مشکلاتی داشتیم که مهم ترین آن ها بحث هسته ای بود. هدف دولت یازدهم خروج پرونده از شورای امنیت بود. ۶ قطعنامه در ۸ سال گذشته علیه ایران صادر شده بود که مردم هم از محتوای آن ها خبری نداشتند.

در طول ۸ سال ۸۴۰ میلیارد دلار نفت فروخته شد که لرستان هیچ بهره ای از آن نبرد و از پروژه های تعطیل استان حتی یک مورد احیا نشد و نیز هیچ پروژه ی چشم گیر جدیدی افتتاح نشد!

_MG_0009

بازوند ادامه داد: در حال حاضر نیز خزانه دولت خالی است و ما باید به دنبال رفع بیکاری باشیم.

در رابطه با تذکر نمایندگان تذکر وظیفه نماینده است اما مردم تذکراتی را می خواهند بشنوند که سر سفره شان تأثیر بگذارد و مشکلات اقتصادی شان را برطرف کند. تذکر نباید منجر به این بشود که اختیارات نماینده ی دولت گرفته شود. ما نمی توانیم اختیاراتمان را واگذار کنیم. بهتر است تذکری بابت تعطیلی صنعت لرستان در طول ۸ سال داده شود.

ما در حال حاضر ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای ۲۰۰۰ پروژه ی راکد لرستان نیاز داریم. ما نتوانسته ایم از داشته هایمان و از آبمان استفاده کنیم.

در بحث گازرسانی کارهای زیادی در استان انجام شده است. افزایش پروازهای فرودگاه خرم آباد به ۳۲ پرواز در هفته از دیگر اقدامات مثبت صورت گرفته است.

استاندار لرستان افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان علم روز باید تبدیل به یک گفتمان شود. خصوصی سازی در کشور ما به صورت صحیح انجام نگرفته است. بانک های ما به جای بانکداری بنگاه داری می کنند. انتخاب لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در بین ۳۱ استان از سوی دولت یک فرصت است و شاخص اقتصاد مقاومتی تغییر نگاه است نه پول.

بازوند در پایان عنوان داشت: از دو خط لوله نفت که به طول ۱۰۰۰ کیلومتر از استان می گذرد فقط رنج و زحمتش برای ماست و فرصت سوزی آشکار است. این دو خط خارج از ازنا تبدیل به نعمت می شوند.

_MG_0156

به جز مردم و خانواده شهدا وامدار هیچ شخص، حزب و گروهی نیستم

بیرانوند فرماندار جدید کوهدشت در پایان این مراسم ضمن تشکر از آقایان کرم محمدی و جهانیان فرماندار و سرپرست پیشین و تبریک سالروز حماسه ی ۲۴ خرداد، وظایف نماینده ی دولت را سه امر شامل اجرای سیاست های عمومی و کلی دولت، تأمین امنیت و کمک به رفع مشکلات اقتصادی مردم دانست و افزود: به جز خانواده ی شهدا و مردم وامدار هیچ کس نیستم و معتقدم از سیاسی بودن کوهدشت به عنوان یک ظرفیت باید استفاده بهینه نمود.

_MG_0008 _MG_0010 _MG_0013 _MG_0014 _MG_0016 _MG_0020 _MG_0023 _MG_0025 _MG_0028 _MG_0029 _MG_0034 _MG_0041 _MG_0045 _MG_0049 _MG_0051 _MG_0057 _MG_0066 _MG_0061 _MG_0067 _MG_0071 _MG_0093 _MG_0100 _MG_0147 IMG_3767 _MG_0157 _MG_0160 _MG_0162 IMG_3771

گزارش: مهدی دوست محمدی

عکس: علی رستمی و مهدی دوست محمدی