پیرامون «مناظره از منظری تازه» به قلم کرمرضا پیریایی

باسلام خدمت جناب آقای پیریایی نوشتار شما با عنوان« مناظره از منظری تازه» موضوعاتی را مطرح نمود که نیازمند بررسی و کنکاشی بیشتر برای چاره چویی و برون رفت از معضل توسعه نیافتگی در شهرستان کوهدشت می باشد. یکی از موضوعاتی که برای برون رفت از این وضعیت نامطلوب مطرح شده است ضرورت بکارگیری و […]

Untitled-13

باسلام خدمت جناب آقای پیریایی
نوشتار شما با عنوان« مناظره از منظری تازه» موضوعاتی را مطرح نمود که نیازمند بررسی و کنکاشی بیشتر برای چاره چویی و برون رفت از معضل توسعه نیافتگی در شهرستان کوهدشت می باشد. یکی از موضوعاتی که برای برون رفت از این وضعیت نامطلوب مطرح شده است ضرورت بکارگیری و توجه بیشتر به موضوع آمایش سرزمین است. صرفنظر از ورود به موضوعات و مفاهیم این مقوله و چگونگی بکارگیری آن در راستای رسیدن به توسعه ای در خور و شایسته برای شهرستان و همچنین پیامدهای فضایی مطلوب آن در پهنه فضایی،می توان مطالبات و خواسته های شهرستان را از این منظر و مبتنی بر سند آمایش شهرستان کوهدشت پیگیری نمود.
ضمن تشکر از حضرتعالی بابت مطرح نمودن این موضوع، همانگونه که مستحضرید سند آمایش استان لرستان و برش های شهرستانی آن، به عنوان یکی از اسناد فرادست در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب شده است. این سند، اهداف، راهبردها، سیاست های اجرایی و پروگرام های اولویت دار را در بخش های مختلف و در سطح استان و شهرستانی مشخص نموده است. بنابراین یکی از ضرورت های توجه به پیشنهاد جنابعالی، آشنایی کارشناسان- و در حال حاضر نامزدهای انتخابات پیش رو- با این سند و مبنا قراردادن سند مذکور در راستای هرگونه مطالبه اقدامات توسعه ای است.
در پایان به عنوان پیشنهاد به جنابعالی در صورت ممکن زمینه ای فراهم نمایید تا نخبگان دانشگاهی و سیاسی نسبت به این موضوع ورود پیدا کرده و جلساتی کارشناسی با حضور نامزدهای انتخاباتی برگزار گردد.

اینجانب به عنوان دانشجوی دکتری جغرافیا و آمایش سرزمین و همکار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور آمادگی خود را برای شرکت و ارایه موضوع آمایش سرزمین اعلام میدارم.
با تشکر هدایت درویشی
ایمیل :hedayat_4@yahoo.com