چه مبارک تقارنی

به نام او که روح روح ها و مفتاح فتوح هاست چه مبارک تقارنی… زندگی جز در تنازع شکل نمی گیرد و غیر از خلق صحنه های خوب و بد و فرازو فرودهای فراوان به تکامل نمی رسد. نوع بشر در سوختن است که ساخته می شود و در کوران حوادث و لابلای سختی هاست […]

مراد-پیریان

به نام او که روح روح ها و مفتاح فتوح هاست
چه مبارک تقارنی…
زندگی جز در تنازع شکل نمی گیرد و غیر از خلق صحنه های خوب و بد و فرازو فرودهای فراوان به تکامل نمی رسد.
نوع بشر در سوختن است که ساخته می شود و در کوران حوادث و لابلای سختی هاست که آبدیده می گردد،البته و صد البته طی این طریق جز به همراهی یار و گذشتن از میان ابناء انسان میسور نخواهد بود ،مگر نه اینکه به قول فلاسفه “سیر من الخلق علی الحق باید داشت” یعنی برای رسیدن به حق لاجرم باید از میان خلق عبور کرد.
او در این خط ممتد باید با شیاطین نفس و ابلیس شوم توﺃمان بستیزد و برای نیل به غایت خلقت فنا فی الله گردد. اگر بناست در این مسیر پر خطر توفیقی حاصل نماید راهی غیراز مدد از تجربه ی پیشینیان و طلب یاری از هم عصران خود ندارد.
زیباترین نمایش انسان در نمایشگاه مبارزه با انواع شیطان درحوادثی اعجازآمیز مانند: قربانی کردن،دفاع ازارزشهای انسانی در مقابل متجاوزین به ارض و عرض او خواهد بود.
عالی ترین تجلی گاه کسب معرفت وشناخت حقیقت درحوادثی همچون:حادثه ی غدیر و تلاش برای بدست آوردن دانش و بینش که از هدیه های خداوندی به شما راست رقم خواهد خورد.
راستی چه صحنه ای عارفانه تر از اینکه انسان حاصل عمر خویش را به مسلخ ببرد و فرمان دوست را اینگونه عاشقانه اجابت نماید تا بر روی تمایلات نفسانی پای معرفت بگذارد.
چه افتخاری بالاتر از این که خالق او با انتخاب بهترین انسان ،راه هدایت و مسیر سعادت را به وی نشان دهد.
چه عزتی برای انسان والاتر ازاینکه در مقابل تعرض به ارزش ها و اعتقادات خود جان را قربانی نماید و از هیچ کوششی برای صیانت از آب وگل خویش دریغ نکند.
و چه سعادت و توفیقی مهمتر از اینکه انسان در راه کسب معرفت و شناخت طریق حقیقت سر از پا نشناسد و عمر بی مقدار خود را بدین وسیله قیمت بی شمار بخشد.
تقارن این اعیاد و اتفاقات( قربان و غدیر و هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی) میمون را به فال نیک گرفته ،سالی توﺃم با موفقیت برای همه از آستان حضرت دوست طلب نموده و از او عاجزانه می خواهیم تا درنیل به اهداف الهی و انسانی که برای ما ترسیم نموده یاری مان نماید.

مراد (یدالله)پیریان