پایان تراژدی بلوطستان کوهدشت در «کُل اسبی» کشماهور/ آتش در همه ی محورها مهار شد/ نوشدارویی که بعد از مرگ سهراب آمد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار کشکان، آتش سوزی گسترده ای که دامن جنگل های دالاو، هرین خلیفه و نهایتاً کشماهور شهرستان کوهدشت را گرفته بود با تلاش نیروهای دولتی و مردمی با دست های خالی، صبح امروز با خاموش کردن کنده های آتش گرفته ی درختان بلوط در منطقه ی «کُل اسبی» کشماهور به طور کامل مهار شد. […]

به گزارش خبرنگار کشکان، آتش سوزی گسترده ای که دامن جنگل های دالاو، هرین خلیفه و نهایتاً کشماهور شهرستان کوهدشت را گرفته بود با تلاش نیروهای دولتی و مردمی با دست های خالی، صبح امروز با خاموش کردن کنده های آتش گرفته ی درختان بلوط در منطقه ی «کُل اسبی» کشماهور به طور کامل مهار شد.

با این حال با توجه به وزش باد امکان سرایت آتش همچنان وجود دارد و نیاز است نیروهای دولتی و مردمی همچنان در آماده باش به سر ببرند.

نکته ی جالب اینکه پس از مهار کامل آتش سوزی امروز صبح بالگرد اعزام شده به منطقه پس از حرکاتی نمایشی بر فراز چنگری محل را ترک کرد.

مردم و جوانان کوهدشت با همدلی و تلاش خود نشان دادند که از فرهنگ بالایی برخوردار بوده و ارزش جان درختان و جانوران را کمتر از جان آدمیان نمی دانند.

اما درسی که مسئولین شهرستان و استان باید از این تراژدی غمناک بگیرند این است که  در شهرستانی که دارای پوشش گیاهی انبوه و متنوع است باید تجهیزات کامل اطفاء حریق همیشه پیش بینی شده و ستاد مدیریت بحران شهرستان فعال تر و با برنامه تر عمل نماید. بسیاری از فعالان محیط زیست معتقدند در صورتی که بسیج امکانات و برنامه ریزی لازم در روز اول حادثه ی مورد بحث صورت می گرفت دامنه ی خسارات تا به این حد گسترش نمی یافت.

تصاویر عصر دیروز چهارشنبه/ عکاس: سید مجتبی حسینی:

۸۱۱۸۱۸۴۷۶_۹۴۵۳۰

۸۱۱۸۲۵۳۳۰_۹۰۱۰۸

۸۱۱۸۳۹۸۳۸_۴۸۱۴۴

۸۱۲۲۲۰۴۷۱_۴۴۳۳۳

۸۱۲۳۱۸۹۰۵_۱۹۲۹۰

۸۱۲۷۱۰۰۱۸_۱۰۴۹۹

۸۱۲۷۴۰۱۲۸_۴۶۱۲

تصاویر ظهر امروز پنجشنبه/ عکاس: مهدی دوست محمدی:

IMG_3164

IMG_3166

IMG_3181

IMG_3185

IMG_3196

IMG_3198

IMG_3201

IMG_3211

IMG_3219

IMG_3226

IMG_3231

IMG_3236

IMG_3241

نوشدارویی که بعد از مرگ سهراب آمد:

IMG_3171