جزئیات و منابع مالی مدارسی که قرار است توسط اسماعیل دوستی ساخته شوند

به گزارش کشکان، اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی این روزها در قامت یک خیر مدرسه ساز، در تدارک ساخت دو مدرسه کودکان استثنایی در شهرهای کوهدشت و گراب است. وی ضمن تشکر از مردم ولایت مدار و متدین کوهدشت و گراب، نماینده ی شهرستان های کوهدشت و رومشگان […]

IMG_5756

به گزارش کشکان، اسماعیل دوستی عضو شورای شهر تهران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی این روزها در قامت یک خیر مدرسه ساز، در تدارک ساخت دو مدرسه کودکان استثنایی در شهرهای کوهدشت و گراب است. وی ضمن تشکر از مردم ولایت مدار و متدین کوهدشت و گراب، نماینده ی شهرستان های کوهدشت و رومشگان و امام جمعه و فرماندار کوهدشت به خاطر حضور در مراسم کلنگ زنی این دو آموزشگاه از آقای قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، کریمی فر مدیر کل آموزش و پرورش لرستان و برجی مدیر آموزش و پرورش استثنایی لرستان به خاطر فراهم آوردن شرایط این امر خیر تقدیر نمود و بیان داشت: مدرسه ای که قرار است در کوهدشت ساخته شود به نام حضرت زینب (س) نام گذاری شده است. این مدرسه که دارای ۸ کلاس با مشاعات مربوطه خواهد بود با ۱۲۰۰ متر زیربنا در زمینی با متراژ ۱۶۸۰ مترمربع که متعلق به آموزش و پرورش کوهدشت است ساخته خواهد شد.

همچنین آموزشگاه کودکان استثنایی گراب دارای ۴ کلاس با مشاعات خواهد بود و با حدود ۴۰۰ متر زیربنا در زمینی به مساحت ۶۷۰ متر مربع متعلق به آموزش و پرورش طرهان ساخته خواهد شد.

دوستی ادامه داد: در مجموع زیربنای هر دو آموزشگاه ۱۶۰۰ متر مربع خواهد بود که با احتساب هر مترمربع یک میلیون تومان، ساخت آن ها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت. مطابق قوانین مربوط به ساخت مدارس مشارکتی، از این میزان، ۵۰ درصد توسط اینجانب و ۵۰ درصد توسط اداره کل نوسازی مدارس استان لرستان تأمین خواهد شد.

ایشان در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در رابطه با چگونگی تأمین این ۵۰ درصد گفت: این ۵۰ درصد توسط اینجانب با کمک دیگر خیرینی که در صورت نیاز و اعلام رضایت معرفی خواهند شد تأمین می شود.

وی همچنین بیان داشت: تا کنون ۵۰ درصد از سهم خود را به حساب امور مشارکت های اداره کل آموزش و پرورش لرستان واریز نموده ام. پیمانکار معرفی شده، قرارداد بسته شده و إن شاء الله ظرف یک سال کاری هر دو مدرسه ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش استثنایی داده می شوند.

دوستی پیشتر در مراسم کلنگ زنی این آموزشگاه ها در محل سالن اجتماعات کانون فرهنگی تربیتی نور گفته بود: من سرمایه دار نیستم و قصدم فقط جلب رضای خداست. همه کارهای خیر به لطف و امر خداوند بوده و ما فقط اجراکننده ماموریت های الهی هستیم.

لازم به ذکر است که برخی پایگاه های خبری استان هزینه ی ساخت این دو آموزشگاه را ۵ میلیارد تومان اعلام کرده اند که با این توضیحات این رقم تکذیب می شود.