جوابیه کمیته برگزاری همایش احیاء دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی (ره) به اظهارات ابراهیم آقامحمدی

بسم الله الرحمن الرحیم یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا آمِنُوا هنگامه ای پیش همایشی بنام” احیاء دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی (ره)” در شهرستان کوهدشت برگزار شد که واکنش های متفاوتی را از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی بهمراه داشت.حمایت و دلگرمی در بسیاری و نقد و دلواپسی در برخی دگر را […]

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا آمِنُوا
هنگامه ای پیش همایشی بنام” احیاء دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی (ره)” در شهرستان کوهدشت برگزار شد که واکنش های متفاوتی را از سوی شخصیت های حقیقی و حقوقی بهمراه داشت.حمایت و دلگرمی در بسیاری و نقد و دلواپسی در برخی دگر را سبب گردید. عجولانه ترین و شدیدترین واکنش اما از سوی آقای آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی بود که روی سخنِ این کلام با ایشان است.
جناب آقای آقا محمدی!
فرموده بودید که استفاده از امکانات دولتی و سالن و… تخلف آشکار و نشان دهنده عدم تقید و التزام به مسائل شرعی و مبانی جمهوری اسلامی است و یک جناح حق ندارد از امکانات دولتی جهت برگزاری چنین نشست های استفاده کند! جنابتان مطلع باشد که سالن امید شهرستان کوهدشت اجاره شده بود و این سالن در سالیان گذشته همواره به گروه های مختلف صنفی و فکری و سیاسی و … بمنظور اجرای برنامه اجاره داده شده است و می شود و خواهد شد.
از هزینه های گزاف سخن رانده اید و حال آنکه هزینه این همایش بسیار اندک و توسط جوانان برگزار کننده همایش تقبل شده بود .
حضور دو چهره دولتی را در این جلسه را دست آویز انتقاد خود قرار داده اید درست در حالی که مقامات و مسئولین بلند پایه کشوری از هر دو جریان بارها و بارها در چنین جلساتی شرکت کرده اند .
همایش را سرآغاز فتنه دانسته اید و زمین و زمان را به تقابل با آن فراخوانده اید در حالی که همایش مذکور بمنظور دعوت به اعتدالگرایی و نکوهشِ تندروی و افراط گرایی در رفتار و گفتار سیاسی دراین مملکت بود.تدبیری بود بر اساس فرموده ی مقام معظم رهبری به منظور جذب حداکثری دلسوزان و علاقه مندان به نظام اسلامی در این منطقه که دیری ست بواسطه ی نوع نگاه و عملکرد چند سال گذشته سرخورده و منزوی، خونِ دل میخورند و عرصه های خدمت را خواسته و ناخواسته ترک گفته اند.
همایش را سراسر توهین به علما و روحانیت و انقلاب و… عنوان کرده اید حال آنکه مسئولین برگزاری همایش و اکثریت قریب به اتفاق مدعوین از خانواده های بزرگ شهدا و ایثارگران بودند ! سخنران مدعو همایش ،جناب آقای دکتر حنان، نه به عنوان ریاست اداره ارشاد و مدیری دولتی، بلکه بعنوان یک چهره فرهنگی- سیاسی و صاحب فکر، بمنظور بررسی اندیشه های امام راحل در حوزه احیاء دین و اصلاح طلبی دعوت شده و سخنان ایشان در چهارچوب پیشبرد این اندیشه مقدس بود.برخی افراد و جریانات سیاسی را مورد نقد قرار داده و اتفاقا همگانِ آنان را به مناظره فراخواندند.فیلم همایش که موجود است! این همه تهدید و ارعاب و تشر برای چیست؟ برای جذب حداکثری و دلسوزی برای روحانیت و دین و انقلاب و نظام است؟!”کافرم من گر ازین شیوه تو ایمان داری! ”
جناب آقای آقا محمدی!
شما که در زمان انتخابات سال ۹۰ جریان اصلاح طلب را صاحبان اصلی انقلاب می دانستید از چه هراس دارید؟ از انتخابات آتی که دیگر فضای انسدادِ سال۹۰ برآن حاکم نیست؟ از جریان دوباره جان گرفته ی اصلاح طلبی و اعتدالگرایی که اکثریت ملت ایران برآن انگشت عقلانیت نهادند و شما از دایره ی آن خارجید؟؟؟
شما انگار هنوز پیام ملت در خرداد ۹۲ را نشنیده اید؟ ملت ایران از افراط و تنگ نظری و تورم و فشار اقتصادی و رانت و… به ستوه آمده اند ! و مردم لرستان در رأس آنها ! فراموش نکنید آرای ملت ایران به جریان اصلاح طلبی و اعتدالگرایی در انتخابات اخیر، مفهمومی جز اعتراض به سیاست ها،اندیشه ها و عملکردهای امثال شما ندارد!! دوست دارید آرای کاندیدای مورد حمایت شما در انتخابات ریاست جمهوری را با آرای دکتر روحانی یکبار دیگر مرور کنیم؟
شما با خود چه اندیشیده اید؟؟شما هرچه دارید از مردم است و شرعا و اخلاقا و قانونا موظفید در خدمت اندیشه و خواست موکلانتان باشید و خلافِ آن مکنید !
آقای آقامحمدی !
چرا مردم لرستان صدا و چهره شما در رسانه ها را در آنجا که “باید” نمی شنوند و نمی بینند؟
عملکرد نادرست و تصمیمات اشتباه دولتمردان گذشته را چرا فریاد نمیکردید؟؟
زبان اعتراضتان برای اجرایی کردن سد معشوره چرا در کام بود؟؟؟؟
برای بیکاران و بیماران و داغدارانِ از محرومیت لرستان چرا خموشید؟؟
زمانِ هتک حرمت سلاله پاک امام در بروجرد چرا هیچ واکنشی نشان ندادید؟؟
عملکرد تیم هسته ای حمایت و تحسینِ همگان مخصوصا مقام معظم رهبری را بدنبال داشته حال آنکه شما مطابق همین رفتار و عملکرد، تمام وقت های طلایی مردم خرم آباد و لرستان در مجلس که می بایست برای رفعِ محرومیت و احقاق حقوقشان صرف می کردید را به انتقاد های غیرمنطقی و بی محتوا از عملکرد تیم مذاکره کننده و دکتر ظریف اختصاص دادید. درد آور اینکه دادِ شما اتفاقا بر سرِ نقطه ی قوتِ دولت حسن روحانی بود!
اعتراضی هم اگر میکنید چنین است!
آقای آقامحمدی!
مردم کوهدشت خود وکیلِ حقوقدان دارند و ورود دیگران در امور این حوزه ی انتخابیه محلی از اعراب ندارد! شما به مشکلات عدیده ی حوزه ی انتخابیه ی خود بپردازید !
نه هر که چهره برافروخت، دلــبری داند نه هر که آینه سازد، سکندری داند
نه هر که طرف کله کج‌نهاد و تند نشست کلاه‌داری و آیین ســـــروری داند
هـــزار نکته باریکـــتر ز مو این ‌جاست نه هـر که سر بتراشد قلندری داند
کمیته برگزاری همایش احیاء دینی و اصلاح طلبی از دیدگاه امام خمینی (ره)- ایوب کوشکی (دبیر همایش)

 

 لینک خبر اظهارات ابراهیم آقامحمدی نماینده ی خرم آباد در خصوص همایش اصلاح طلبان کوهدشت