بازدید سرپرست روزنامه جام جم لرستان از زیرتنگ سیاب کوهدشت

  امروزه نقش رسانه ها در مقوله ی معرفی محصولات تولیدی هر منطقه به منظور بازاریابی و فروش هر چه بیشتر محصولات کشاورزی در دهه های اخیر بر کسی پوشیده نیست. شهرستان کوهدشت متأسفانه در عرصه ی معرفی و شناساندن محصولات تولیدی کشاورزی خود در محرومیت به سر برده و با محدودیت هایی مواجه بوده […]

IMG_0749

 

امروزه نقش رسانه ها در مقوله ی معرفی محصولات تولیدی هر منطقه به منظور بازاریابی و فروش هر چه بیشتر محصولات کشاورزی در دهه های اخیر بر کسی پوشیده نیست. شهرستان کوهدشت متأسفانه در عرصه ی معرفی و شناساندن محصولات تولیدی کشاورزی خود در محرومیت به سر برده و با محدودیت هایی مواجه بوده و آنطور که شایسته است محصولات تولیدی آن از جمله انار سیاب به خوبی معرفی نشده است. چندسالی است که به همت خبرنگاران و عکاسان سخت کوش شهرستان کوهدشت در این راستا قدم های مهمی انجام گرفته و این به صورت جدی هم ادامه دارد. در این راستا نیز حسن نجف وند سرپرست روزنامه های ایران و جام جم استان لرستان از منطقه ویژه انارستان سیاب کوهدشت دیدن کردند، این دیدار که بنا به دعوت کارکنان روزنامه جام جم کوهدشت به منظور شناخت و معرفی پتانسیل و توانمندیهای منطقه زیرتنگ سیاب انجام گرفت با استقبال سرپرست مطبوعات استان و باغداران منطقه مواجه شد.

حجت ولی زاده باغدار منطقه سیاب ضمن خیرمقدم به سرپرست و کارکنان روزنامه جام جم و اصحاب رسانه گفت: متأسفانه ما در سال فقط یک ماه مورد لطف، سرکشی و بازدید مسئولین و رسانه ها قرار می گیریم و آن هم موقع فصل برداشت است.

وی گفت در منطقه زیرتنگ سیاب کوهدشت 1700 هکتار باغ انار مثمر وجود دارد که اولین انارستان کشور به صورت متمرکز می باشید.

حجت ولی زاده باغدار روستای نامکول منطقه زیرتنگ سیاب مهمترین مشکلات باغداران سیاب کوهدشت را نداشتن جاده دسترسی مناسب، کمبود آب در فصل تابستان به دلیل افزایش باغات، نبود صنایع تبدیلی فعال و خریدار انار ریز، خاکی بودن جاده بین مزارع و باغات و وجود دلالان و واسطه ها عنوان کرد و گفت بعد از گذشت سه سال که قرار بودن انار سیاب با برند سیاب به بازارهای داخلی و خارجی عرضه گردد متأسفانه هنوز اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است و انار سیاب بدلیل کیفیت آن در بازارهای داخلی با نام ساوه و دیگر شهرها عرضه می گردد.

 

IMG_0539

 

نجف وند سرپرست مطبوعات لرستان و دبیر شورای عالی اطلاع رسانی استان ضمن اظهار شگفتی و خوشحالی از اینکه این انارستان ها در کوهدشت قرار دارند از نزدیک با مسائل و مشکلات باغداران آشنا شدند وی گفت از آنجا که سیاب شش هزاز نفر به صورت مستقیم مشغول کار هستند می توان با معرفی هر چه بهتر سیاب در رسانه ها در بحث گردشگری در فصول مختلف سال بخصوص فصل بهار در موسم گل دادن و فصل پاییز هنگام برداشت انار برای هزاران نفر نیز شغل ایجاد کرد.

 

IMG_0729

 

حسن نجف وند قول داد از این پس نسبت به معرفی زیرتنگ سیاب در رسانه های استان و روزنامه های سراسری اهتمام بیشتری به خرج دهد و ویژه نامه سیاب را چاپ نماید و با استاندار لرستان و مسئولین ذی ربط در این خصوص دیدار و گفتگو کند.

 

گزارش: محمد کریمی خبرنگار جام جم