معشوره و ادامه ی کار

  معشوره و ادامه ی کار مهدی دوست محمدی سد معشوره برای مردم کوهدشت به آرمانی اجتماعی تبدیل شد و اجماعی را میان مردم و مسئولین به وجود آورد که نتیجه ی آن تصمیم دولت تدبیر و امید برای ادامه ی روند عملیات اجرایی این سد بود. وجود و تداوم این اجماع و ادامه ی […]

IMG_0042

 

معشوره و ادامه ی کار

مهدی دوست محمدی


سد معشوره برای مردم کوهدشت به آرمانی اجتماعی تبدیل شد و اجماعی را میان مردم و مسئولین به وجود آورد که نتیجه ی آن تصمیم دولت تدبیر و امید برای ادامه ی روند عملیات اجرایی این سد بود. وجود و تداوم این اجماع و ادامه ی پیگیری ها تا رسیدن آب سد به دشت تشنه ی کوهدشت بسیار مهم و شایان توجه است.

معشوره نشان داد هرگاه عموم مردم و جریان های سیاسی فارغ از هرگونه حب و بغض و صرفاً با هدف رشد و توسعه ی محیطی که در آن زندگی می کنند دست در دست هم نهند کارهای دشوار آسان و ناممکن ها ممکن می شوند. آری به تعبیر مولا علی (ع) حق گرفتنی است نه دادنی. شهرستان کوهدشت بیکارترین شهرستان کشور است. این را مراجع رسمی نیز تأیید کرده اند. توسعه ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این شهرستان فقط و فقط با همدلی و مطالبه ی مردم، پیگیری مسئولین امر و سامان دادن به زیرساخت ها امکان پذیر است. پتانسیل های لازم وجود دارد. زمین، آب، معدن، میراث فرهنگی، سرمایه ی انسانی و هر آنچه لازم است وجود دارد. ادامه ی پیگیری ها و مطالبه جدی مردم برای اجرایی شدن طرح های لازم و ضروری دیگری همچون توسعه ی شبکه ی ارتباطی، توسعه ی امکانات بهداشتی و درمانی و احداث بیمارستان، توسعه ی صنعت، توسعه ی گردشگری و حفظ میراث چندین هزارساله ی بشری و … بسیار مهم و حیاتی است.

همچنین مردم ما باید بر عملکرد مدیران و مسئولان شهر خود نظارت جدی داشته باشند. چه بسا مدیر و مسئولی عملکردی ضعیف و نابخردانه داشته باشد ولی مسئولین استانی و رده بالای نظام از آن بی خبر باشند. اهرم نظارت بسیار مهم و راهگشاست و رفتار شهروندان باید این تلقی را برای مدیران و مسئولین محلی ایجاد کند که در حاشیه ی امن نیستند و نمی توانند بر طبق امیال و خواسته های خود اقدام کنند و باید همواره نفع اجتماع را در نظر گرفته و خود را خدمتگزار واقعی مردم بدانند.

نمایندگان ادوار مجلس کوهدشت به عنوان وکیلان مردم، تا کنون بخش اعظم انرژی و وقت خود را صرف حواشی و پرداختن به مسائل غیرمفید به حال مردم نموده اند. حواشی و مسائلی که باز بخش اعظمشان ناشی از رفتار و خواسته ی خود شهروندان بوده است. مردم ما باید بدانند تا به این حواشی پایان ندهند، تا روز و شب حقوق حقه ی خود را از مسئولان مطالبه نکنند، تا اخلاق جمعی را رعایت نکنند و تا خود را از بازی های کثیف سیاسی خارج نسازند، رنگ توسعه و بهبود واقعی اوضاع را به خود نخواهند دید.

در همین قضیه ی پیگیری معشوره علی رغم نکات مثبت فراوانی که بر همگان آشکار گشت، باز شاهد بداخلاقی ها و کج روی هایی از ناحیه ی برخی جریان ها، اشخاص، رسانه ها و مجامع بودیم که نمود آن "جنگ بنری"  به راه افتاده در سطح خیابان ها بود. باز شاهد دسته بندی هایی برای مصادره ی موفقیت به دست آمده بودیم.

به هر روی امیدواریم روزی شاهد پایان یافتن کشمکش ها و بداخلاقی ها، منفعت طلبی ها و جاه طلبی ها، فردگرایی ها و قوم گرایی ها، ناجوانمردی ها و نامردمی ها و رسیدن کوهدشت به جایگاه اصیل و واقعی خود باشیم.