نماینده ولی فقیه در لرستان بر تبیین اندیشه های انقلاب و مقام معظم رهبری برای نسل جوان تاكید كرد

خرم آباد – نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: نظام آموزشی كشور باید هماهنگ با اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب زمینه لازم برای تبیین و ترویج اندیشه‌ها و ایده‌های انقلاب و نظام اسلامی را در بین دانش آموزان فراهم كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت ‌الاسلام و المسلمین ‘سیداحمد میرعمادی’ روز سه شنبه در دیدار با معلمان استان لرستان ضمن گرامیداشت هفته معلم، افزود: شهید مطهری در میان شخصیت‌ های دینی كشور، شخصیتی برجسته و انقلابی بود كه تاثیر فراوانی بر روند انقلاب اسلامی داشت.

وی با تاكید بر بررسی ابعاد زندگی شهید مطهری ، افزود: شهید مطهری از نظر اخلاقی یك شخصیت برجسته بود و تواضع، ادب و احسان ایشان، وی را به عنوان یك انسان ممتاز مطرح كرده است.

وی تصریح كرد: تبیین و معرفی اندیشه‌های ناب شهید مطهری برای نسل جوان یكی از مهم ترین وظایف معلمان در راستای آشنایی دانش‌آموزان با آثار استاد مطهری است.

نماینده ولی ‌فقیه در لرستان گفت: نباید شغل معلمی را در ردیف سایر مشاغل قرار داد چرا كه معلمی شغل انبیا است و آموزگان هستند كه انسان‌های وارسته را تربیت و تحویل جامعه می‌دهند.

امام جمعه خرم‌آ‌باد گفت: امروز كه دشمن در قالب جنگ نرم به مقابله با كشورهای اسلامی به ویژه ایران برخواسته و مغز و فكر جوانان را نشانه گرفته و با ترور شخصیت‌های علمی می‌خواهد مانع رشد و شكوفایی ایران اسلامی شود، لازم است معلمان علاوه بر تعلیم و تربیت، پاسخگوی شبهات علمی و دینی دانش‌آموزان نیز باشند.

وی رسالت معلمان در حوزه دفاع علمی را بسیار خطیر دانست و افزود: از معلمان انتظار می‌ رود در این دفاع مقدس علمی حضور جدی و با بصیرت داشته باشند.

حجت ‌الاسلام و المسلمین میرعمادی با یادآوری اینكه معلم با بصیرت معلمی است كه هدایتگر و پاسخگو باشد، تصریح كرد: از دیگر وظایف معلمان این است كه در جهت شناسایی و پرورش نخبگان علمی در بین دانش‌آموزان تلاش كنند.

وی دیگر وظیفه معلمان در قبال دانش‌آموزان را فراهم ساختن زیرساخت‌ های فكری آنان بیان كرد و گفت: رسالتی كه امروز معلمان باید روی آن دقت داشته باشند تبیین اندیشه‌ها و ایده‌های مقام عظمای ولایت در بین دانش‌آموزان است.