قالیباف 100 هزار کارآفرین در تهران تربیت کرد

  رئیس ستاد کارآمدی مدیران جوان «محمدباقر قالیباف» گفت: این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دوران تصدی مسئولیت شهرداری تهران 100 هزار کارآفرین در این کلانشهر تربیت کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران حسن یارمحمدی دوشنبه‌شب در دو همایش خادمان اهل بیت و فجر کارآمدی که توسط ستادهای مرکزی و حامیان مردمی قالیباف در […]

21494_584

 

رئیس ستاد کارآمدی مدیران جوان «محمدباقر قالیباف» گفت: این نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دوران تصدی مسئولیت شهرداری تهران 100 هزار کارآفرین در این کلانشهر تربیت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران حسن یارمحمدی دوشنبه‌شب در دو همایش خادمان اهل بیت و فجر کارآمدی که توسط ستادهای مرکزی و حامیان مردمی قالیباف در مسجد جامع گرگان برگزار شد، اظهار داشت: قالیباف با ایجاد «سراهای محله» در مناطق 22گانه تهران پس از آموزش حرفه برای آنها فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه پیش از آمدن قالیباف به شهرداری تهران این نهاد فقط کار خدماتی انجام می‌داد، افزود: قالیباف شهرداری تهران را به یک نهاد اجتماعی تبدیل کرد.

قالیباف بین مردم و پلیس رابطه برقرار کرد

رئیس ستاد کارآمدی مدیران جوان «قالیباف» خاطرنشان کرد: تا پیش از رفتن قالیباف به نیروی انتظامی فضای کلانتری‌ها با جرم شناخته می‌شد، اما قالیباف بین مردم و پلیس رابطه برقرار کرد.

یارمحمدی، ایجاد معاونت اجتماعی در نیروی انتظامی و واحد مشاوره در کلانتری‌ها را از اقدامات مثبت قالیباف در دوره فرماندهی نیروی انتظامی برشمرد و تصریح کرد: با این کار بسیاری از پرونده‌ها در کلانتری‌ها مختومه شده و از حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی جلوگیری شد.

به گفته وی، به خاطر عملکرد قالیباف در نیروی انتظامی مردم با پلیس ارتباط برقرار کرده و به آن اعتماد کردند.

شهرداری با ایجاد گرم خانه در تهران کارتون‌خواب‌ها را جمع کرد

رئیس ستاد کارآمدی مدیران جوان «قالیباف» کارتون‌خواب‌ها را مهم‌ترین مشکل قالیباف در ابتدای ورود به شهرداری تهران ذکر کرد و گفت: در گوشه و کنار شهر تهران کارتون‌خواب‌‌ها حضور داشته و چهره شهر را زشت جلوه می‌دادند.

یارمحمدی اضافه کرد: وضعیت کارتون‌خواب‌ها در تهران به گونه‌ای بود که گاهی اوقات صبح‌ها جنازه یخ‌زده انها را به دلیل سرما جمع می‌کردند.

وی اظهار داشت: قالیباف با راه‌اندازی گرم خانه در 22 منطقه تهران انها را از گوشه و کنار شهر جمع‌أوری کرد و با دادن لباس، لوازم بهداشتی و خوراک مانع خواب شبانه آنها در سطح شهر شد.

قالیباف سال 1391 در ازای 28 هزار تومان 5 هزار کارگر فصلی را بیمه کرد

رئیس ستاد کارآمدی مدیران جوان «قالیباف» ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مهم قالیباف در زمان تصدی شهرداری تهران، کارگران فصلی از نقاط مختلف کشور بودند.

یارمحمدی گفت: قالیباف با اجرای طرح ساماندهی و سازماندهی کارگران فصلی در 22 منطقه تهران آنها را بیمه در ازای پرداخت 28 هزار تومان بیمه کرد.

به گفته وی، سال 1391، 5 هزار کارگر فصلی در قالب طرح فوق سازماندهی و سازماندهی شده و حتی از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز برخوردار شدند.

رئیس ستاد کارآمدی مدیران جوان «قالیباف» در ادامه وجود نیروهای جوان فاقد شغل را یکی دیگر از مشکلات قالیباف در تهران عنوان و خاطرنشان کرد: وی با ایجاد «سراهای محله» در 22 منطقه تهران به آنها حرفه مورد علاقه شان را آموزش و سپس برای آنها شغل ایجاد کرد.

یارمحمدی اضافه کرد: قالیباف با اجرای این طرح توانست 100 هزار کارآفرین را در تهران تربیت کند.

وی مواد مخدر را یکی دیگر از مشکلات مهم و بزرگ قالیباف در دوران مسئولیت شهرداری تهران برشمرد و گفت: شهرداری تهران تمامی مکان‌های مورد نیاز برای مبارزه و درمان مواد مخدر را در اختیار نهادهای مربوطه قرار داد.

لازم به ذکر است در این همایش روحانیون شیعه و سنی، مداحان، هیئت های مذهبی و حدود 300 نفر از اقشار مختلف مردم گرگان حضور داشتند.