چرا امام صادقی ها از جلیلی حمایت نمی کنند؟

  در پی اعلام موجودیت تشکیلاتی به نام “ستاد دانش آموختگان حامی دکتر جلیلی در دانشگاه امام صادق ع”، گروهی از دانش آموختگان این دانشگاه که  در  زمره استادان حوزه علمیه قم و دانشگاه های کشورند، با صدور بیانیه ای اعلام داشته اند که به علل مختلف، از آقای جلیلی حمایت نمی کنند. متن این […]

68078_296

 

در پی اعلام موجودیت تشکیلاتی به نام “ستاد دانش آموختگان حامی دکتر جلیلی در دانشگاه امام صادق ع”، گروهی از دانش آموختگان این دانشگاه که  در  زمره استادان حوزه علمیه قم و دانشگاه های کشورند، با صدور بیانیه ای اعلام داشته اند که به علل مختلف، از آقای جلیلی حمایت نمی کنند.

متن این بیانیه را که عصر جمعه در اختیار فرارو قرار گرفته است، در زیر بخوانید:

بيانيه جمعی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق

بسم الله الرحمن الرحيم

مَنْ كانَ يُريدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَميعاً إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ (فاطر، 10)

با توجه به نامزدی يکی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق عليه السلام در انتخابات يازدهمين دورة رياست جمهوری و کوشش مشترک موافقان و مخالفان وی برای يکسان انگاری مواضع ايشان با مواضع دانشگاه و همه دانشجويان و دانش آموختگان آن و به ويژه با توجه به اعلام موجوديت ستادی با عنوان “ستاد دانش آموختگان حامی دکتر جلیلی دانشگاه امام صادق علیه السلام” در روزهای اخير، تذکر چند نکته برای روشن شدن افکار عمومی لازم به نظر می رسد.

بی ترديد اين نامزد محترم رياست جمهوری موافقانی در بين دانش آموختگان دانشگاه امام صادق عليه السلام دارد، ولی جوآفرينی کنونی در صحنة رقابتهای انتخاباتی به گونه ای که گويي همة دانش آموختگان با وی همراه هستند، ريشه در واقعيت ندارد. دانش آموختگان دانشگاه با گرايشهای مختلفی که همواره داشته اند، اکنون نيز بر اساس تشخيص و حجت شرعی خود، متمايل به نامزدهای مختلف هستند و گاه در ستادهای آنها نيز مشغول فعاليتند.

اکثريت دانش آموختگان اين دانشگاه با وجود تنوع سليقه ها، با الهام از انديشه و سلوک استاد فرزانه ـ مؤسس و رييس دانشگاه ـ گام برداشتن در مسير آرمانهای انقلاب را که در رهنمودهای رهبری نظام انعکاس می يابد، پيشه خود ساخته اند. شايد همه دانش آموختگان منصف دانشگاه در اين باور مشترک باشند که در نگاهی کلی خط مشی حضرت آيت الله مهدوی کنی دامت برکاته از بدو تأسيس دانشگاه تاکنون همچون همه ادوار زندگی اين عالم فرزانه، مجاهدت در راه خدا، ولايت مداری و حفظ روحيه انقلابی در عين اعتدال و خردورزی و پايبندی به اخلاق و موازين شرعی بوده است.

اين خط مشی که بنيان انديشه ای فعاليت سياسی اکثريت دانش آموختگان را تشکيل می دهد، با پاره ای از رفتارهای سياسی که در حال حاضر در صحنه رقابتها به چشم می خورد، سازگار به نظر نمی رسد، از جمله:

• طرد نکردن افرادی که در تندروي ها و بی اخلاقی های سالهای اخير نقش داشته اند و حتی بهره جستن از آنها در فعاليتهای انتخاباتی با وجود تصريحات مکرر رهبر معظم انقلاب در زمينة دوری جستن از اين گونه تندروي ها و افراط ها.

• مرزبندی دقيق نداشتن بين برخوردهای هيجانی و شعاری در حوزة سياست خارجی با اصول سه گانه عزت، حکمت و مصلحت که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است.

• دوری نجستن از هوادارانی که نسبت دروغ “کانديدای مورد نظر رهبری بودن” را اينجا و آنجا مطرح می کنند با وجود تصريحات چند بارة رهبر معظم انقلاب در زمينة عدم حمايت از يک نامزد خاص.

• مطرح ساختن شعار گفتمان انقلاب اسلامی ولی فاصله گرفتن از کسانی که سابقه ای روشن و درخشان در ايام مبارزه برای پيروزی انقلاب اسلامی داشته اند.

بر اين اساس تبليغ مستقيم و غيرمستقيم حمايت همه دانش آموختگان دانشگاه امام صادق عليه السلام از يکی از دانش آموختگان اين دانشگاه، سخنی نادرست است و فضاسازی رسانه ای در اين زمينه رفتاری ناپسند به شمار می رود.

خداوند متعال همه ما را در مسير شناخت درست تکليف خود و عمل به آن و مشارکت در حماسة بزرگ سياسی پيش رو، توفيق ارزانی کناد.

جمعی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق عليه السلام ـ 10 خرداد 1392