سوانح رانندگی منجر به فوت در لرستان 33 درصد افزایش یافت

خرم آباد- رییس پلیس راه استان لرستان از افزایش 33 درصدی سوانح رانندگی منجر به فوت در ایام تعطیلات نوروز امسال در محورهای ارتباطی این استان خبر داد.

سرهنگ هویدا تزار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از 25 اسفند ماه 1390تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه امسال تعداد 20 نفر در سوانح رانندگی مختلف در محورهای ارتباطی استان لرستان جان باختند.

وی اظهار داشت : بیشتر این سوانح رانندگی منجر به فوت واژگونی خودرو ناشی از عدم تمركز راننده در حین رانندگی بوده است.

رییس پلیس راه لرستان خاطر نشان كرد:كشته شدگان سوانح رانندگی در ایام تعطیلات نوروز امسال ، هم استانی هایی بودند كه نسبت به رعایت قوانین رانندگی بی توجه بوده اند.

وی از كاهش 12 درصدی سوانح رانندگی در این مدت در جاده های این استان خبر داد و گفت:براین اساس آمار تصادفات جرحی و خسارتی نیز در این مدت 12 درصد كاهش داشته است.

رییس پلیس راه استان لرستان خاطر نشان كرد: در مدت اجرای طرح نوروزی از 25 اسفند تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه ، پلیس راه با تمام ظرفیت و توان در تمامی محورهای ارتباطی استان لرستان حضور داشته است.

سرهنگ تزار كاهش 20 درصدی تخلفات رانندگی را حاصل حضور مستمر و هوشمندانه ماموران پلیس راه با همكاری پلیس راهور و نیروی انتظامی در محورهای ارتباطی استان لرستان طی این مدت عنوان كرد.

در ایام تعطیلات نوروز امسال سه میلیون مسافر نوروزی و كاروان راهیان نور به استان لرستان سفر كردند كه این آمار نسبت به نوروز پارسال از رشد قابل توجهی برخوردار می باشد.