رضوانی خبر داد: جزئیات تعداد کاندیداها و شعب اخذ رای انتخابات شوراها در لرستان/ 239 نفر رد صلاحیت شدند

  مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان با تشریح جزئیات تعداد کاندیداها و شعب اخذ رای استان برای برگزاری انتخابات شوراها از رد صلاحیت 239 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد. به گزارش مهر، محمد امین رضوانی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در لرستان […]

IMG09193199

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان با تشریح جزئیات تعداد کاندیداها و شعب اخذ رای استان برای برگزاری انتخابات شوراها از رد صلاحیت 239 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

به گزارش مهر، محمد امین رضوانی شامگاه پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد شعب اخذ رای در لرستان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: در مجموع برای برگزاری این دو انتخابات هزار و 874 شعبه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 648 شعبه اخذ رای مشترک شهری خواهد بود، افزود: همچنین هزار و 66 شعبه نیز شعبه اخذ رای مشترک روستایی است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان افزود: همچنین 160 شعبه اخذ رای ویژه انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

رضوانی با بیان اینکه منظور از شعبه اخذ رای مشترک شهری این است که در هر شعبه دو صندوق اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهری پیش بینی شده است، عنوان کرد: همچنین منظور از شعبه اخذ رای مشترک روستایی نیز این است که در بعضی روستاها دو صندوق در هر شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و ریاست جمهوری مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعداد اعضای حاضر در سر صندوقهای رای، تصریح کرد: در مجموع برای هر شعبه اخذ رای روستایی پنج نفر پیش بینی شده است.

جانشین رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با بیان اینکه در شعب اخذ رای شهری در خرم آباد و بروجرد هفت نفر پیش بینی شده است، گفت: همچنین در شهرهای کوهدشت، دلفان، الیگودرز و دورود شش نفر و ما بقی شهرهای استان نیز پنج نفر برای هر شعبه اخذ رای شهری پیش بینی شده است.

رضوانی با اشاره به تعداد داوطلبان ثبت نامی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان لرستان گفت: در مجموع شش هزار و 528 داوطلب برای برای انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در لرستان ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از این تعداد 140 نفر رد صلاحیت شدند و در مجموع 98 درصد داوطلبان ثبت نامی در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی تایید صلاحیت شدند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری لرستان همچنین از ثبت نام هزار و 71 نفر داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای لرستان خبر داد و گفت: از این تعداد نیز 99 نفر رد صلاحیت و در مجموع 90 درصد داوطلبین شوراهای اسلامی شهری لرستان تایید صلاحیت شدند.