نماینده مجلس : اداره امور اجرایی و انتصابها حق دولت است

تهران – رییس كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی گفت اداره امور اجرایی و انتصابها حق دولت است.

به گزارش ایرنا به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دولت، ‘هادی مقدسی ‘ افزود:دولت در این زمینه حتما ضوابط لازم را رعایت و تایید صلاحیت فرد مذكور را از مراجع ذیربط اخذ كرده است.

رییس كمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: به لحاظ اینكه اداره امور كشور بر عهده دولت است ، رییس دولت این حق را دارد كه مدیران خود را بر اساس معیارهای قانونی انتخاب كند و دیگر قوا حق دخالت در امور اجرایی را ندارند.

مقدسی با اشاره به اینكه استیضاح حق نمایندگان و یكی از ابزارهای مهم نظارتی مجلس است، خاطر نشان كرد: استیضاح زمانی كه دولت در امور اجرایی كم كاری و یا تخلف از قانون داشته باشد قانونی و حق نمایندگان است اما باید دید استیضاح در چه شرایطی و با چه استدلالی مطرح می شود.

رییس كمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینكه به روزهای پایانی عمر مجلس هشتم نزدیك می شویم، افزود: در حال حاضر در شرایطی هستیم كه باید بیش از پیش به توصیه ها و منویات مقام معظم رهبری در خصوص تعامل و همكاری بین قوا جامه عمل بپوشانیم و در راستای تحقق آن تلاش بیشتری كنیم.

مقدسی با تاكید بر اینكه مجلس اصراری بر دخالت در امور اجرایی ندارد،افزود: امیدوارم این موضوع با تعامل و همكاری بیشتر دولت و مجلس حل وفصل شود ومدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی همانطور كه معاون اول رییس جمهور گفته بر اعتلای این سازمان بیفزاید و مشكلات بیمه شدگان را بیش از گذشته رفع كند.