شایعات درباره تایید صلاحیت کاندیداها

شایعات و گمانه زنی ها درباره تائید صلاحیت‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است. در ساعات اخیر دو لیست متفاوت در این باره منتشر شده است. به گزارش فرارو، فردا آخرین روز تصمیم گیری شورای نگهبان درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. البته شورای نگهبان می تواند این زمان را تا سقف پنج روز […]

n00012532-b1

شایعات و گمانه زنی ها درباره تائید صلاحیت‌های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است. در ساعات اخیر دو لیست متفاوت در این باره منتشر شده است.

به گزارش فرارو، فردا آخرین روز تصمیم گیری شورای نگهبان درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است. البته شورای نگهبان می تواند این زمان را تا سقف پنج روز تمدید کند. اما شواهد حاکی از آن است که شورای نگهبان قصد تمدید انتخابات را ندارد.

ظهر امروز سایت عصر ایران، در گزارشی لیست دوازده نفره ای را از تائید صلاحیت شدگان انتخابات منتشر کرد.

براساس گزارش این سایت اکبر هاشمی رفسنجانی، علی اکبر ولایتی، محسن رضایی، حسن روحانی، محمدرضا عارف، محمد باقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، منوچهر متکی، سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، سعید جلیلی، پرویز کاظمی و محمد شریعتمداری تائید صلاحیت شده اند.

براساس گزارش عصر ایران “برخی گمانه زنی ها نیز حاکی از آن هستند که از این تعداد، تنها 8 یا 9 نفر تأیید نهایی می شوند و نام های هاشمی، ولایتی،قالیباف،حدادعادل و جلیلی در صدر تایید شدگان هستند.”

به این ترتیب اسفندیار رحیم مشایی، کامران باقری لنکرانی، علیرضا زاکانی و مصطفی کواکبیان از مهمترین رد صلاحیت شدگان محسوب می شوند.

اما سایت “پایگاه جامع انتخابات ایران” روایت دیگری از رد صلاحیت ها ارائه کرده است. این سایت در گزارشی از تائید صلاحیت 7 نامزد انتخاباتی خبر داد.

“پایگاه جامع انتخابات ایران” نوشت: «شنیده های خبرنگار ما حاکی از آن است که شوراهای نگهبان از میان بیش از 600 نامزد انتخابات ریاست جمهوری تنها 7 نفر شامل؛ محسن رضایی، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، سعید جلیلی، محمدرضا عارف، علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف احراز صلاحیت شده اند.»

برای اساس تعداد ردصلاحیت شدگان افزایش یافته است و افرادی هم چون منوچهر متکی، ابوترابی فرد، حسن روحانی، پرویز کاظمی و محمد شریعتمداری نیز در بین ردصلاحیت شدگان قرار دارند. با این وجود نمی توان این گممانه زنی ها و شنیده ها را معتبر دانست.

در همین راستا یک سخنگوی جبهه پایداری رد صلاحیت باقری لنکرانی را تکذیب کرد و گفت: «اینها تنها جوسازی است.» نماینده مردم مشهد در پاسخ به این پرسش که اگر لنکرانی رد صلاحیت شود به نظر شورای نگهبان اعتراض می‌کند اظهار کرد: «امروز آقای لنکرانی در واکنش به همین پرسش در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفتند که تشکر می‌کنم.»