کسب مقام اول جشنواره ملی خلیج فارس توسط گروه موسیقی سیمره کوهدشت/ مهران غضنفری، خواننده برتر جشنواره

  در آیین اختتامیه جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس و به منظور اعلام همبستگی ملی 5 گروه موسیقی کشورمان به اجرای مشترک پرداختند. به گزارش فارس از کرمان، جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس شامگاه پنجشنبه با اجرای مشترک پنج نوازنده گروه‌های موسیقی ایران از استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان، لرستان، کرمان و چهارمحال و […]

89054_orig

 

در آیین اختتامیه جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس و به منظور اعلام همبستگی ملی 5 گروه موسیقی کشورمان به اجرای مشترک پرداختند.

به گزارش فارس از کرمان، جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس شامگاه پنجشنبه با اجرای مشترک پنج نوازنده گروه‌های موسیقی ایران از استان‌های آذربایجان شرقی، هرمزگان، لرستان، کرمان و چهارمحال و بختیاری در تالار خانه شهر کرمان به کار خود پایان داد.

محمدمهدی فداکار معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهار داشت: هر موسیقی و نواختی دارای پیامی است که ناخواسته ذهن فرد را به اتفاقات و رویدادها متمایل می‌کند.

وی بیان داشت: انتقال پیام موسیقی کاری است که در سرود ملی هر کشور وجود دارد و اعتقادات و باورها را به نمایش می‌گذارد.

فداکار افزود: بار پیام موسیقی گاهی در سطح بین‌المللی است و همه آن را می‌شناسند و مفهوم آن را درک می‌کنند.

وی با اشاره به انتخاب موضوع خلیج فارس برای جشنواره تصریح کرد: خلیج فارس مسئله‌ای استراتژیک است و به لحاظ تاریخی، سیاسی و اقتصادی برای تمام کشورها دارای اهمیت است.

فداکار ابراز داشت: خلیج فارس هویت ملی ماست و ویژگی‌های فرهنگی ما در آن خلاصه می‌شود، لذا نظام جمهوری اسلامی از آن نمی‌گذرد و مورد توجه مسئولان و مردم قرار دارد.

به گزارش فارس، هیئت داوران نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس پس از قرائت بیانیه پایانی جشنواره، گروه‌ «سمیره» از شهرستان کوهدشت را حائز رتبه اول بخش محلی دانست و گروه «هرای» شهرستان قوچان به عنوان رتبه دوم و گروه‌های «ساری تل» از آذربایجان شرقی و «جهان‌بین» از چهارمحال و بختیاری به طور مشترک رتبه سوم این بخش را کسب کردند.

در بخش سنتی نیز به ترتیب گروه‌های «راز» استان یزد، «فارابی» استان همدان و «سماع» استان کرمان رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

هیئت داوران نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس عنوان سرپرست و نوازنده برگزیده را به پوریا حسین‌نژاد برای گروه «سماع» از استان کرمان اعطا کرد.

علی نوروزی از گروه «ساری تل» آذربایجان شرقی نیز به عنوان خواننده برگزیده معرفی شد.

دیپلم افتخار نوازنده برتر به احسان عبدی از گروه «سمیره» استان لرستان و حسین رسولی از گروه «ساری تل» استان آذربایجان شرقی، سرپرست برتر به بهرام فرهادی‌نیا از گروه «ندای جام» استان خراسان رضوی، خواننده برتر به مهران غضنفری از گروه «سمیره» استان لرستان تعلق گرفت.

امیرعباس ابراهیم‌آبادی نیز از نرماشیر نیز به عنوان کوچکترین هنرمند جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس معرفی شد.

بنابراین گزارش از تمام گروه‌های موسیقی شرکت کننده در جشنواره موسیقی حماسی خلیج فارس با اعطای لوح و وجه نقد تقدیر به عمل آمد.

اجرای گروه‌های کر «مهر وطن» از استان کرمان به سرپرستی مسعود نکویی، «سمیره» از استان لرستان به سرپرستی مهران غضنفری، «راز» از استان یزد به سرپرستی علی امیدی و «جهان‌بین» از استان آذربایجان‌‌ به سرپرستی حسین رسولی پایان بخش آیین اختتامیه جشنواره موسیقی حماسه خلیج فارس در کرمان بود.

به گزارش فارس، نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی خلیج فارس 27 تا 29 فروردین ماه جاری در کرمان برگزار شد.