پیرامون جریان سازی های اخیر بر علیه مجموعه آموزش و پرورش استان لرستان

رضا ذوالفقاری/برگزیده مسابقات مختلف (قرآن اذان)   قال الله الحکیم فی کتابه الکریم«اذا جاءک المنافقون قالوا نشهد انک لرسول الله و الله یعلم انک لرسوله و الله یشهد ان المنافقین لکاذبون اتخذوا ایمانهم جنه؛» هنگامی که منافقان نزدت می آیند می گویند که ما شهادت می دهیم که تو رسول خدایی و خدا می داند […]

رضا ذوالفقاری/برگزیده مسابقات مختلف (قرآن اذان)

 

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم«اذا جاءک المنافقون قالوا نشهد انک لرسول الله و الله یعلم انک لرسوله و الله یشهد ان المنافقین لکاذبون اتخذوا ایمانهم جنه؛» هنگامی که منافقان نزدت می آیند می گویند که ما شهادت می دهیم که تو رسول خدایی و خدا می داند که تو رسول اویی ولی خداوند درباره منافقان شهادت و گواهی می دهد که آنان دروغگویند و ایمان را تنها برای ابزار برگزیده اند.
(این قاطع حبائل الکذب و الافتری)
در طول تاریخ متاسفانه استفاده ابزاری از دین و احساسات مذهبی مردم برای تحصیل خواسته های نامشروع سیاسی در بین لایه های از سیاستمداران امری رایج بوده است به نحوی که در برهه هایی از زمان به شیوه غالب برخی افراد برای پیشبرد اهداف تبدیل شده بود.

نمونه تاریخی مشهور آن را میتوان خدعه معاویه به ابتکار مشاور حیله گرش در جنگ صفین با بر سر نیزه کردن قرآن کریم دانست که موجب شد جنگ شکست خورده را به نفع نیروهای خود تغییر دهد.
همچنان بود تبلیغات وسیع یزید ابن معاویه بر علیه حسین بن علی (ع) و بسیج نیروی فراوان بر علیه اوکه موجب به بار آوردن فاجعه عاشورا شد.

غرض از بیان مثالهای فوق یادآوری این نکته مهم بود که استفاده ابزاری از دین برای کسب منافع سیاسی که عموما نامشروع نیز میباشند مسبوق به سابقه است و به درازای تاریخ دین عمر دارد…
دین به دنیا فروشان اما هم اکنون هم بیکار ننشسته اند و به بهانه یک اشتباه (که به گفته متولیان امر؛کاملا سهوی و تصادفی بوده و در صنعت چاپ و نشر امری مرسوم است) توپخانه تخریبی خود را بر علیه مجموعه خدوم اداره کل آموزش و پرورش استان ولایت مدار و صد درصد شیعه لرستان به کار انداخته اند و این شبه را در ذهن صاحب نظران به وجود میآورند که آیا ایشان خود به روز حساب ؛به یوم تبلی السرائر و آشکار شدن رازها اعتقاد دارند؟!
آیا منافع کوتاه مدت دنیوی ارزش آن را دارد که به خاطر آن از نام مبارک مولای متقیان علی بزرگوار (ع)سو استفاده کرد!

نگارنده به دور از هر گونه تعصبی منتقدان را دعوت میکنم که لحظه ای خدا را در نظر بگیرند و ببینند که آیا دلیل جنجالهای روزهای اخیر ایشان ارادت به مولا علی (ع)است یا خدای نکرده تسویه حسابهای سیاسی و جناحی؟
که اگر اینگونه است بدا به حال ایشان…
که ایمان آنان ظاهری و به پوسته ای از دین توجه دارند و فقط برداشت های سلیقه ای و لحظه ای و ظاهری از آن دارند و اگر چه صف حق و باطل را می شناسند اما به خاطر وابستگی و دل بستگی به ظواهر دنیا و منافع فردی، آن را بر آخرت و رضایت خداوند مقدم می دارند. دین دانان سطحی هستند و رسیدن به اهداف فردی، گروهی، حزبی، جناحی و قومی را ملاک اصلی می دانند. این گروه بدانند که با تعصبات و انتقادهای حزبی چنان ضربه ای به اساس اسلام و دین و آموزه های دینی می زنند که قرنها آثار وضعی مخرب آن در اذهان مخاطبان خواهد ماند!
در پایان به عنوان یک شهروند بدور از هرگونه تعصب نسبت به اشخاص و تفکرات خاص ؛اعتقاد دارم که اگر کسانی دغدغه مولای متقیان را دارند به شیوه ایشان که همانا گذشت و عطوفت و مهربانی است مقید باشند و اکنون که برادران ایمانی ما در مجموعه اداره کل آموزش و پرورش بر سهوی بودن این خطا تاکید کرده و رسما از همگان عذرخواهی کرده اند ؛بیش از پیش به این فضا دامن نزند و عامل به قرآن کریم باشند که فرمود (رحما بینم)…
[والأمر الیکم]