دومین استان آسیب دیده از جنگ را دریابید

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان یکی از مطالبات جدی مردم و رزمندگان دومین استان آسیب‌دیده از جنگ است که انتظار می‌رود استاندار نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد. لرستان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی ایفا کرده است، چنانکه ۱۵۰ هزار رزمنده از لرستان به نبرد علیه باطل اعزام شدند […]

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان یکی از مطالبات جدی مردم و رزمندگان دومین استان آسیب‌دیده از جنگ است که انتظار می‌رود استاندار نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد. لرستان در هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار مهمی ایفا کرده است، چنانکه ۱۵۰ هزار رزمنده از لرستان به نبرد علیه باطل اعزام شدند و این استان در پشتیبانی از استان‌های مرزی و خط مقدم جبهه نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشته است.با این وجود استانی که در طول هشت سال دفاع مقدس معبری برای ارسال تجهیزات و امکانات رزمندگان اسلام بوده تاکنون آن‌گونه که باید و شاید در بخش معرفی نقش مهم آن در جنگ اقدامی در حد جایگاه این استان صورت نگرفته است.
راه‌های زیادی برای معرفی هرچه بهتر نقش‌آفرینی دومین استان آسیب‌دیده از جنگ تحمیلی که ۶۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است وجود دارد که از جمله آنها می‌توان برگزاری کنگره‌های بزرگ ملی ساخت مستندها و فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی، نوشتن کتاب و … اشاره کرد.
اما آنچه بیش از اینها می‌‌تواند در معرفی کامل نقش لرستان در دفاع مقدس موثر بوده و ویژگی‌های رزمندگان و شهدای لرستانی را به خوبی نشان داده و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انقلابیگری به نسل جدید موثر باشد و از طرفی با توجه به شرایط نه چندان خوب اقتصادی و آمار بالای بیکاری در لرستان در رونق صنعت گردشگری و توریسم منطقه و به طبع رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان موثر واقع شود احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس است.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد و مطابق وعده‌ها باید سال ۹۲ به بهره‌برداری می‌رسید، اما اکنون با گذشت ۶ سال فقط شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی آن هستیم که تکمیل آن به گفته مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
داشتن مرکز فرهنگی دفاع مقدس خواسته به حق مردم استانی است که در هشت سال دفاع مقدس ۱۷۵ بار مورد حملات موشکی دشمن قرار گرفته‌اند و از طرفی بمب‌ها و موشک‌های دشمن بعثی موجب تخریب ۲۷ هزار منزل مسکونی لرستان در دوران دفاع مقدس شده است که همه اینها نشان از اهمیت جایگاه لرستان در دوران دفاع مقدس دارد چنانکه دشمن نیز به نقش مهم این استان در جنگ توجه داشته است.
در شرایطی که انتظار می‌رفت پیش از اینها شاهد بهره‌برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان باشیم تا رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان لرستانی بهتر بازگو شده و معرفی شهدای این دیار به بهترین صورت گیرد و از طرفی راه انقلاب برای نسل جوان نیز به شکل مطلوب‌تری ترسیم شود تا کنون این مطالبه بحق مردم و رزمندگان و خانواده‌های شهدای لرستان به دلیل کمبود اعتبارات به سرانجام نرسیده است.
امروز انتظار جامعه لرستان از استاندار این است که با تخصیص اعتبار لازم برای اتمام این پروژه مهم فرهنگی به خواسته و مطالبه جدی و به حق مردم ولایت‌مدار و انقلابی لرستان پاسخی عملی داده تا با بهره‌برداری و تکمیل این پروژه یادگاری نیک و ماندگار از خود بر جای گذارد و با یک تیر دو نشان مهم اعم از ایجاد یک مرکز بسیار مهم فرهنگی و نیز ایجاد زیرساختی مناسب در جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم در منطقه را مورد هدف قرار دهد.

سعید سرشار/ روزنامه نگار