سرخط خبرها
امروز: شنبه, ۳۰ دی , ۱۳۹۶ | ۰۸:۴۲:۱۰آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ،‌ ۰۸:۱۰
۲۳ مهر ۱۳۹۶در ۱:۲۹ ب.ظ تعداد بازدید: 344 بازدید کد خبر:69242 چاپ خبر

اتصال ۱۷ کیلومتری جاده کشماهور- درب گنبد

0

مدیر اداره راه و شهرسازی کوهدشت:

مدیر اداره راه و شهرسازی کوهدشت اظهار می‌کند: منطقه کشماهور کوهدشت یکی از بزرگ‌ترین دشت‌های کشاورزی در استان بوده که جزو تقسیمات بخش درب گنبد است، به دلیل کوهستانی و بن بست بودن شرایط برای اهالی سخت شده بود و ساکنان مجبور بودند برای تردد به شهر مسافت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتری را طی کنند. […]

مدیر اداره راه و شهرسازی کوهدشت اظهار می‌کند: منطقه کشماهور کوهدشت یکی از بزرگ‌ترین دشت‌های کشاورزی در استان بوده که جزو تقسیمات بخش درب گنبد است، به دلیل کوهستانی و بن بست بودن شرایط برای اهالی سخت شده بود و ساکنان مجبور بودند برای تردد به شهر مسافت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتری را طی کنند.
«داریوش آزادبخت» ادامه می‌دهد: احداث جاده کشماهور- درب گنبد یک اتصال ۱۷ کیلومتری را به جای طی کردن مسافت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتری ایجاد می‌کند.

وی عنوان می کند: عملیات راه شکافی جاده کشماهور – درب گنبد از سال ۹۳ با هدف افزایش ضریب ایمنی و ایجاد راهی مطمئن برای عبور مسافران و اهالی مناطق مجاور برای تردد و عبور از پل سیمره یا همان مسیر معروف نفت کش‌ها آغاز شد. با توجه به اینکه عملیات راه شکافی جاده تمام شده اما بهسازی و آسفالت آن باقی مانده است. در مجموع ۶۰ درصد از کل قرارداد و متناسب با کل پروژه تنها ۳۰ درصد از حجم کار انجام شده است.

اعتبار ۴ میلیارد تومانی پروژه
آزادبخت با اشاره به اینکه کل اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه ۴ میلیارد تومان بوده است، بیان می کند: هزینه صرف شده تا این مرحله از کار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که بر اساس توان مالی پیمانکار بوده است. این اداره تنها یک سوم این مبلغ یعنی ۷۰۰ میلیون تومان را توانسته به پیمانکار پرداخت کند.

وی ادامه می دهد: البته باید در نظر داشت که پیمانکار یک و نیم میلیارد تومان تا این مرحله از کار از اداره طلب دارد و باید تخصیص به گونه ای باشد که بتوان رضایت پیمانکار را نیز جلب و انگیزه برای ادامه فعالیت را ایجاد کرد. بدون احتساب طلب پیمانکار یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دیگر برای نهایی شدن پروژه نیاز است.

وی عنوان می‌کند: برای اتمام و بهره برداری از پروژه محدودیت منابع مالی شدید موجب شد تا نتوانیم مبلغ بیشتری از طلب پیمانکار را پرداخت کنیم از طرفی ۲ سال پیاپی به پروژه هیچ اعتباری تعلق نگرفته بود. محل تزریق اعتبار برای این پروژه استانداری و سازمان تملک و دارایی‌ها بود که طی ۲ سال متوالی مبلغی را مصوب کردند اما هیچ تخصیصی صورت نگرفت. در سال جاری هم تاکنون مبلغی به پروژه تخصیص داده نشده است. در صورتی که اعتباری تزریق شود بلافاصله عملیات بهسازی شروع می‌شود و ظرف ۶ ماه کار نهایی خواهد شد.

اهداف اجرای پروژه
آزادبخت به اهداف و مزایای تکمیل پروژه اشاره می‌کند و می‌گوید: اولین موضوع بحث پدافند غیرعامل بود که هر جاده اصلی باید جایگزینی برای مواقع اضطراری داشته باشد. در جاده کوهدشت نیز به دلیل تردد بالا باید برای مسیرهای کناری یک جاده جایگزین در نظر گرفته می‌شد.

وی می‌افزاید: موضوع دیگر کاهش بعد مسافت بود. جاده‌ای که بیش از ۷۰ کیلومتر طول دارد با احداث جاده کشماهور- درب گنبد به ۲۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. موضوع دیگر خروج منطقه کشماهور از بن بست بود که منطقه وسیع کشاورزی است و به دلیل بن بست بودن و فاصله زیاد با مراکز فروش محصولات کشاورزی باعث می‌شد تا دلالان محصولات کشاورزی تولیدی این منطقه را با قیمت پایین تری خریداری کنند./همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه

  1. باسلام ممنون از پرداخت شما به مشکل مناطق محروم اما هیچکس بفکر این جاده استراتژیک نیست

    [پاسخ]

بیان دیدگاه

عکس/ فیلم/ صوت
«کافه کشکان»
تبلیغات و پیام ها
سایت های مرتبط