زمان اعلام نامزد نهایی “ائتلاف پیشرفت”

  رئیس ستاد ائتلاف پیشرفت اعلام کرد که  نامزد نهایی این ائتلاف تا نیمه اردیبهشت انتخاب و به مردم معرفی خواهد شد. به گزارش فرارو، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز 24 خرداد ماه برگزاری می‌شود. تاکنون چهره های متعددی نامزدی خود را در این دور از انتخابات ریاست جمهور اعلام کرده اند. اغلب […]

13093

 

رئیس ستاد ائتلاف پیشرفت اعلام کرد که  نامزد نهایی این ائتلاف تا نیمه اردیبهشت انتخاب و به مردم معرفی خواهد شد.

به گزارش فرارو، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران روز 24 خرداد ماه برگزاری می‌شود.

تاکنون چهره های متعددی نامزدی خود را در این دور از انتخابات ریاست جمهور اعلام کرده اند. اغلب کاندیدا های از طیف اصولگرایان اند.

ائتلاف سه نفره اصولگرایان مشهور به ائتلاف پیشرفت که از سه چهره شاخص این جریان تشکیل شده است از پاییز سال گذشته تشکیل شد. این ائتلاف یکی از مهمترین گام های بخشی از اصولگرایان برای حضور جدی در انتخابات به حساب می آید.

علی اکبر ولایتی، محمد باقر قالیباف و غلامعلی حداد عادل اعضای این ائتلاف اند که قرار است در یک ساز و کار مشخص یکی از این سه نفر نامزد انتخابات  شود و دو نفر دیگر از وی حمایت کنند.

غلامعلی حداد عادل 27 آذر ماه سال گذشته در این باره اظهار کرد: «آقایان ولایتی و قالیباف و من با هم رقابت نخواهیم کرد و هر سه وارد عرصه نخواهیم شد، بلکه ساز و کاری را طراحی می کنیم که بر اساس مشروعیت و مقبولیت و کارآمدی، هر کس مناسب است بیاید و تعدد کاندیدا اتفاق نیفتد.»

براساس اعلام علی اکبر ولایتی سخنگوی ائتلاف هر یک از این سه نفر بیشترین اقبال را در نظر سنجی‌های معتبر داشته باشد کاندیدای نهایی ائتلاف خواهد بود.

همچنین امروز حسین مظفر رئیس ستاد ائتلاف پیشرفت در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه مکانیزم‌های لازم برای انتخابات نامزد نهایی ائتلاف فعال است، گفت: «انشاالله قبل از ثبت‌نام و تا نیمه‌ اردیبهشت نامزد خود را معرفی خواهیم کرد.»

وی افزود: «فعلا هیچ نامزدی به عنوان نامزد نهایی ائتلاف انتخابات نشده است و هرگونه اخبار در این باره صحت ندارد.»

براساس اعلام وزارت کشور نام‌نویسی نامزدان ریاست‌جمهوری از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت انجام می‌شود.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری صف بندی های سیاسی شفاف تر از پیش می شود. تاکنون بیش از 15 چهره سیاسی کاندیدا توری خود را اعلام کرده اند. اما ناظران معتقدند با گذشت زمان از تعداد این کاندیدا ها کاسته می شود.

در کنار ائتلاف پیشرفت اصولگرایان، ائتلاف پنج نفره اصولگرایان (آل اسحاق، ابوترابی فرد، باهنر، پور محمدی، متکی) هم تشکیل شده است. حامیان دولت نیز با تمام توان خود در حال فعالیت انتخاباتی اند. برخی چهره های سیاسی اصولگرا هم به صورت مستقل وارد کارزار انتخابات شده اند. علی فلاحیان، حسن سبحانی، محسن رضایی مشهورترین کاندیداهای مستقل در طیف اصولگراند.

اما در طیف اصلاح طلبان آشفتگی هایی وجود دارد. سید محمد خاتمی، محمد رضا عارف و مصطفی کواکبیان افرادی هستند که احتمالی نامزدی آن ها مطرح است. با این حال هنوز تصمیم قطعی در این باره اتخاذ نشده است.

برخی چهره های مشهور سیاسی نیز جدای اصلاح طلبان و اصولگرایان در انتخابات حاضر خواهند شد. حسن روحانی مهمترین فرد در میان این کاندیداها به حساب می آید. گفته می‌شود روحانی از حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی برخوردار است.