تصاویر دلخراش کشکان از آتش سوزی بلوطستان هومیان/ استاندار و مدیرکل منابع طبیعی چه توضیحی دارند؟!/ دلیل سکوت سازمان های مردم نهاد چیست؟!

آتش سوزی در این منطقه به روز سوم کشیده شد. به گزارش اختصاصی کشکان، آتش سوزی جنگل های زاگرس منطقه هومیان مرز مشترک شهرستان های دوره چگنی و کوهدشت که از روز پنجشنبه به مدت سه روز ادامه داشته و ممکن است مجدداً شعله ور شود تصاویر دلخراشی را از نابودی بلوطستان بکر این منطقه […]

آتش سوزی در این منطقه به روز سوم کشیده شد.

به گزارش اختصاصی کشکان، آتش سوزی جنگل های زاگرس منطقه هومیان مرز مشترک شهرستان های دوره چگنی و کوهدشت که از روز پنجشنبه به مدت سه روز ادامه داشته و ممکن است مجدداً شعله ور شود تصاویر دلخراشی را از نابودی بلوطستان بکر این منطقه خلق نموده که دل هر انسان دردمند، آینده نگر و متعهدی را به دردآورده و این سئوال را در اذهان ایجاد می کند که به راستی سریال این آتش سوزی ها که به تعبیری آتش در زندگی زاگرس نشینان به ویژه ساکنان محروم و مظلوم لرستان است تا به کی باید ادامه داشته باشد و استاندار لرستان و مدیرکل منابع طبیعی از آتش سوزی های سال گذشته چه درسی گرفته و چه تمهیدی اندیشیدند که جلوی حوادث مشابه گرفته شود؟! چرا ما از گذشته درس نمی گیریم و فقط به دنبال حذف عوامل مزاحم از پیرامون خود برای بقاء در جایگاه هایی هستیم که متعلق به ایران و ایرانی، لرستان و لرستانی است.

پس از مهار آتش توسط نیروهای مردمی و منابع طبیعی استان، شهرستان های کوهدشت و دوره چگنی، آتش امروز دوباره شعله ور شد که گروهی از کوهنوردان روستای آبباریکی با مشاهده شعله های آتش به کمک نیروهای زحمت کش منابع طبیعی شتافته و آنها را در این امر یاری می کنند که تا عصر دیروز تقریبا مهار شده است اما درختانی هستند که هنوز در آتش می سوزند…

در این بین سکوت و انفعال معنادار سازمان های مردم نهاد از جمله انجمن بسیار فعال آوای اردیبهشت کوهدشت در جریان وقایع امسال بسیار تأسف بار است که شاید یکی از دلایل آن متهم نمودن اعضای این انجمن به سیاسی کاری و دخالت داشتن در آتش سوزی های سال گذشته از سوی برخی سیاسیون و طبیعت ستیزان نابخرد منطقه باشد. این در حالی است که این انجمن نقش اصلی و کلیدی را در اطفاء حریق جنگل های منطقه کوهدشت، طرهان، رومشکان و چگنی در سال گذشته ایفا نمود.

گزارش: مهدی دوست محمدی

عکس: آرش آزادی-کشکان