در پاسخ به نماینده پلدختر؛ استاندار لرستان از مدیران موفق استان بوده است

مصطفی شکری*/کشکان: در مورد اعتراض سیدحمیدرضا کاظمی  نماینده محترم پلدختر که اظهار داشته است: “اعتقاد ما این است که کار خاصی در استان لرستان انجام نشده و مدیریت استان نتوانسته است کار موثری در حوزه اشتغال، تولید و توسعه استان انجام دهد.” باید گفت که منظور شما از «کار خاص» چیست و چه انتظاری در […]


مصطفی شکری*/کشکان:

در مورد اعتراض سیدحمیدرضا کاظمی  نماینده محترم پلدختر که اظهار داشته است: “اعتقاد ما این است که کار خاصی در استان لرستان انجام نشده و مدیریت استان نتوانسته است کار موثری در حوزه اشتغال، تولید و توسعه استان انجام دهد.” باید گفت که منظور شما از «کار خاص» چیست و چه انتظاری در زمینه «اشتغال، تولید و توسعه لرستان» داشته اید که برآورده نشده است؟

در پاسخ به اظهارات این نماینده محترم که در ادامه بیان داشته است:  “مردم نسبت به عملکرد مدیریت عالی استان لرستان ناراضی هستند.” باید پرسید که ایشان با چه مکانیسم و مطالعه ای به این نتیجه رسیده اند که «مردم» نسبت به عملکرد «مدیریت عالی استان» ناراضی هستند؟! آیا منظور ایشان از «مردم»، خود و نزدیکانشان هستند یا با مطالعه علمی به «واژه عمومی مردم» رسیده اند؟! باید متذکر شد که کلمه مردم «سور عمومی» است و شامل همه ی مردم می شود و صرفاً «نزدیکان» ایشان مردم نیستند!

در پاسخ به اظهارات کلی این نماینده محترم باید عرض کرد که به شواهد آمار و ارقام، مهندس «هوشنگ بازوند» از مدیران موفق استان لرستان بود است. از نقاط قوت استاندار لرستان همین بس که با دید تخصصی و اقتصادی همواره بر دو اصل تاکید داشته است:

۱- جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی
۲- ایجاد شرایط جذب توریسم و گردشگر

ناگفته پیداست که در شرایط روز اقتصادی ایران دو اصل فوق مهمترین راه های توسعه یک استان هستند. البته راهی که نیازمند صرف زمان زیادی است و باید آرام آرام و با ایجاد ثبات اقتصادی و تضمین امنیت سرمایه گذاری، ادامه داد.

خوب است که جناب کاظمی به این نکته توجه کنند که در تعبیر اقتصادی، سرمایه گذار را با گنجشک مقایسه می کنند! یعنی برای جذب یک سرمایه گذار باید هزاران زحمت کشید و هزاران مشوق ایجاد کرد تا اندکی سرمایه گذاری صورت بگیرد. ولی همین سرمایه گذار که با هزاران زحمت جذب می شود؛ همانند گنجشک با کوچکترین بی ثباتی «پر» می گیرد و می رود.

حال چه کسی می تواند منکر زحمات مهندس بازوند در زمینه جذب سرمایه گذاری و ایجاد ثبات اقتصادی در استان لرستان باشد؟ پیشنهاد می کنم عزیزانی که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند، نگاهی به آمار و ارقام داشته باشند. به انصاف باید گفت که مهندس هوشنگ بازوند استاندار محترم لرستان در زمینه ایجاد شرایط جذب سرمایه گذاری موفق عمل کرده اند.

البته به نظر می رسد که اعتراض نماینده محترم پلدختر نه بخاطر دغدغه «اشتغال، تولید و توسعه لرستان»که بخاطر عدم همراهی مدیریت ارشد استان با انتصابات نزدیکان و همفکران ایشان است که در این زمینه هم باید متذکر شد که با توجه به حضور «دولت تدبیر و امید» و رای اکثریت قریب به اتفاق مردم شریف ایران به دکتر حسن روحانی، باید کسانی در رأس امور قرار بگیرند که با مواضع دولت تدبیر و امید «همراه» باشند.

*دانشجوی دکترای اقتصاد