احداث بیش از ۳ هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی لرستان

مدیر کل بهزیستی لرستان از احداث بیش از ۳ هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی این استان خبر داد. به گزارش کشکان، اسدالله حیدری عصر سه شنبه در نشست علمی و تخصصی مدیران بهزیستی کشور در لرستان در سخنانی با بیان اینکه بهزیستی در دوره ای دچار مشکلات فراوانی بود اظهار داشت: در آن دوره […]

مدیر کل بهزیستی لرستان از احداث بیش از ۳ هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی این استان خبر داد.

به گزارش کشکان، اسدالله حیدری عصر سه شنبه در نشست علمی و تخصصی مدیران بهزیستی کشور در لرستان در سخنانی با بیان اینکه بهزیستی در دوره ای دچار مشکلات فراوانی بود اظهار داشت: در آن دوره بهزیستی به عنوان دستگاه تخصصی حوزه سلامت و حمایت اجتماعی فاقد برنامه و اهداف لازم بود.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر مشکلات حل شده و سازمان مبتنی بر مسایل روز و راهکارهای لازم است گفت: ایجاد انگیزه، اجرای مسائل به صورت کارشناسی، و … در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل بهزیستی لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: این آسیب ها سلامت روحی و روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

حیدری با اشاره موضوع پیشگیری همگانی از آسیب های اجتماعی عنوان کرد : در این راستا تخصیص های خاص اعتباری برای لرستان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ۵۰۰ هزار نفر خدمت پیشگیرانه طی سال گذشته توسط بهزیستی  لرستان گفت: ضریب خدمات پیشگیری از معلولیت رو به رشد است که ۹۰ درصد رشد غربالگری و ۷۸ درصد رشد مهارت های زندگی را داشته ایم و خدمات مشاوره ای به ۳۰ هزار نفر صورت گرفته است.

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به فعالیت نیکوکاران و کار گروهی در جامعه بیان داشت: دو هزار ۸۰۰ روستا از طریق طرح «سی بی آر» تخت پوشش بهزیستی قرار می گیرند.

حیدری با اشاره به کسب رتبه برتر توانمندسازی مددجویان گفت: در استان لرستان از ظرفیت های برون سازمانی استفاده کرده ایم.

وی با اشاره وجود ۷۰۰ «ان جی او»، کلینیک و … در لرستان بیان داشت: ۶۰۰ هزار نفر در لرستان می تواند تحت تاثیر معلولیت قرار گیرند.

حیدری با اشاره به ایجاد مراکز شبانه و روزانه مشاوره بهزیستی افزود : کسب رتبه برتر عفاف و حجاب، نماز جماعت، اعزام دانشجویان و سالمندان به اماکن مقدسه، احداث بیش از سه هزار واحد مسکن مهر، ایجاد اورژانس اجتماعی در ۸ شهرستان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.