مشکلات فرهنگی و اجتماعی با پاک کردن صورت مسئله حل نمی‎شوند

فرماندار بروجرد گفت: مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه با پاک کردن صورت مسئله حل نمی‎شوند. علی کورانی‎فر در کارگروه صیانت از عفاف و حجاب این شهرستان اظهار کرد: در مسائل اجتماعی باید به واقعیات موجود در جامعه نگاه کنیم. وی با تاکید بر اینکه مشکلات فرهنگی و اجتماعی با پاک کردن صورت مسئله حل و حذف نمی‎شوند، […]

فرماندار بروجرد گفت: مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه با پاک کردن صورت مسئله حل نمی‎شوند.

علی کورانی‎فر در کارگروه صیانت از عفاف و حجاب این شهرستان اظهار کرد: در مسائل اجتماعی باید به واقعیات موجود در جامعه نگاه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات فرهنگی و اجتماعی با پاک کردن صورت مسئله حل و حذف نمی‎شوند، عنوان کرد: در این صورت تنها موضوع به زیر پوست منتقل و فراگیر میشود.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: زمانی در مسائل فرهنگی و اجتماعی موفق می‎شویم که واقع‎بینانه به موضوع نگاه کرده و با توجه به وضع موجود برنامه‎ریزی کنیم، در غیر اینصورت موفقیتی حاصل نمی‎شود.

کورانی‎فر با تاکید بر اینکه در مقابل هجمه‎های فرهنگی باید سپرهای دفاعی لازم را در اختیار داشت، ادامه داد: مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش، حوزه‎های عملیه، خبرنگاران و صاحبان قلم و دیگر نهادهای فرهنگی باید در این حوزه در فضای واقعی کار و فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از روش‎های عقلانی مورد پذیرش جامعه راهکار حل مسائل فرهنگی و اجتماعی است، اضافه کرد: از سویی نباید فراموش کرد که فعالیت در این حوزه‎ها الزامأ در گرو و محتاج اعتبار و بودجه نیست، بلکه می‎توان با استفاده از همه ظرفیت‎های لازم به ایفای نقش در این باره پرداخت.

فرماندار بروجرد در خصوص برخی گلایه‎ها نسبت به کمبود اعتبارات فرهنگی و نقش آن در کمرنگ شدن فعالیت‎ها در این حوزه گفت: در مقاطع زمانی اعتبارات خوبی در حوزه فرهنگی اختصاص یافت، اما کجا استفاده شد؟

کورانی‎فر تصریح کرد: در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی باید در کنار روش‎های سلبی به سمت استفاده از روش‎های ایجابی و اثرگذار رفت، بنابراین اگر می‎خواهیم که نسلی متعهد و متخصص برای توسعه همه جانبه کشور تربیت کنیم، باید از همه ظرفیت‎های موجود به نحو مطلوب بهره ببریم.

وی افزود: در شرایطی که خوراک منفی به خانواده‎ها داده می‎شود، باید با برنامه‎ریزی دقیق و منطبق بر واقعیات روز جامعه به مقابله با آفت‎ها و آسیب‎های فرهنگی و اجتماعی جامعه برخاست، البته نباید فراموش کرد که همگان در این زمینه وظیفه و مسوولیت دارند.

فرماندار بروجرد در ادامه با تاکید بر ضرورت فضاسازی و اطلاع‎رسانی گسترده به منظور بسترسازی برای برگزاری هر چه بهتر گردهمایی بزرگ عفاف و حجاب در این شهرستان گفت: بانوان شاغل در دستگاه‎های اجرایی نیز باید در این همایش شرکت کنند.