ساخت نیروگاه ۳۰ مگاواتی در شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: بیش از ۶۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان منعقد شده است. به گزارش ایسنا، مهرداد غضنفری امرایی در دیدار با سرمایه‌گذار یونانی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی برنامه مهم و اصلی نظام در حوزه اقتصاد بوده و به همین دلیل با توجه به قابلیت‌های طبیعی و انسانی […]

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: بیش از ۶۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در استان منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، مهرداد غضنفری امرایی در دیدار با سرمایه‌گذار یونانی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی برنامه مهم و اصلی نظام در حوزه اقتصاد بوده و به همین دلیل با توجه به قابلیت‌های طبیعی و انسانی لرستان، پایلوت اقتصاد مقاومتی درنظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه تا به حال اقدامات خوبی در استان در این رابطه انجام شده است چراکه مقامات مرکزی اختیارات ویژه ای به مسئولین استانی داده‌اند، افزود: لرستان از نظر قابلیت‌های طبیعی، آب و هوای متنوع و چهارفصل، خاک مستعد، معادن گسترده و کم‌نظیر مستعد سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌های اقتصادی شامل گردشگری، کشاورزی و صنعت است.

غضنفری امرایی ادامه داد: همین فرصت و قابلیت‌های متنوع باعث شده که کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در این استان رقابت کنند کما اینکه در همایش اخیر فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان این موضوع نمایان بود و با حضور تعدادی از سفرای کشورهای مختلف، بیش از ۶۰ تفاهم‌نامه برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی به امضا رسید.

معاون استانداری لرستان تصریح کرد: خوشبختانه در ایران قوانین مترقی و خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری داریم و دولت مصمم به این کار است.

وی افزود: یکی از راهبردهای کشور در حوزه سرمایه‌گذاری استفاده از سرمایه، تکنولوژی و ابزار خارجی است و همه مدیران استان‌ها مکلف شده‌اند که بستر مورد نیاز سرمایه‌گذاری را در کوتاه‌ترین زمان و بهترین وجه فراهم کنند.

غضنفری امرایی با بیان اینکه حتی در این مقطع زمانی که نزدیک به ایام انتخابات ریاست جمهوری است، دولت فعالانه در این زمینه کار می‌کند، گفت: به تبع در استان هم این رویه حاکم است، بنابراین اعلام می‌کنیم که همه گونه حمایت اجرایی و قضایی را در این رابطه انجام خواهیم داد. در این رابطه سازمان اقتصاد و دارایی به عنوان مجموعه مرتبط در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی پای کار آمده و آماده حمایت است و سال گذشته نیز منجر به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان شد.

وی از جمله این سرمایه‌گذاری‌ها به احداث گلخانه مدرن خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: این مجتمع توسط هلندی‌ها و با عقد قرارداد فروش محصول به روسیه اجرایی شد که فاز اول آن با سرمایه‌گذاری ۷۳ میلیون دلار صورت گرفته است. همچنین در زمینه تولید تخم چشم‌زده‌ ماهی کشور فرانسه به عنوان اولین سرمایه‌گذار کشور در این رابطه در استان سرمایه‌گذاری کرده و شرکت آکوالند فرانسه فعالیتش را با برند آکوالر آغاز کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از سرمایه‌گذاری کشور چین در زمینه تولید کاغذ از سنگ خبر داد و گفت: هم اکنون مقدمات کار فراهم شده و به زودی کار اصلی آن آغاز می‌شود. همچنین از کشورهای ایتالیا و آلمان سرمایه‌گذارانی به استان ورود پیدا کرده‌اند و مقدمات احداث نیروگاه ۳۰ مگاواتی در کوهدشت و پلدختر در حال انجام است.

غضنفری امرایی تصریح کرد: در هر حال همه اجزای مورد نیاز حمایت جهت فراهم کردن مسیر سرمایه‌گذاری در استان آماده هستند و اختیارات مرکزی به استان داده شده است.