بازدید دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری از مراکز تحت نظارت بهزیستی لرستان

به گزارش کشکان، ” مظفر الوندی” دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری در معیت ” دکتر اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی ” سرکار خانم سلاحورزی” مدیرکل امور بانوان استانداری از مرکز شیرخوارگاه فرشتگان و خانه کودک و نوجوان بازدید کرد. مدیرکل بهزیستی لرستان در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم با تبیین مباحثی پیرامون خدمات […]

به گزارش کشکان، ” مظفر الوندی” دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری در معیت ” دکتر اسداله حیدری” مدیرکل بهزیستی ” سرکار خانم سلاحورزی” مدیرکل امور بانوان استانداری از مرکز شیرخوارگاه فرشتگان و خانه کودک و نوجوان بازدید کرد.

مدیرکل بهزیستی لرستان در ابتدای این دیدار ضمن خیرمقدم با تبیین مباحثی پیرامون خدمات بهزیستی در گروههای سنی صفر تا ۱۸ پرداخت و افزود یکی از گروههای سنی ویژه و حساس که حتماً باید برای آنها برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد حوزه کودک و نوجوان است چون رشد و توسعه فردای جامعه در گرو داشتن کودکان سالم و تکامل یافته است.

وی افزودکودکانی که آسیب دیده هستند یا در معرض آسیب هستند مانند کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ، کودکان کار و خیابانی توسط بهزیستی شناسایی و خدمات لازم ارائه می شود.

دکتر حیدری در ادامه توجه به نقش و تاثیر دوران مهد کودک در رشد و تکامل همه جانبه کودک را با اهمیت دانست و گفت باید به فراگیری مهارتهای اجتماعی و رشد اجتماعی کودک در بین خانواده ها توجه جدی بعمل آید.

مدیرکل بهزیستی سپس به نقش تغذیه در دوران رشد و تکامل کودکان پرداخت و گفت در بهزیستی لرستان با اجرای طرح یک وعده غذای گرم رایگان تعداد ۴ هزار و ۵۵۰ نفر با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال پذیرایی شده اند و در زمینه پرداخت شهریه کودکان سه دهک پایین جامعه نیز حدود ۲۵۰۰ کودک با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال خدمات آموزشی رایگان دریافت نموده اند.

وی در مجموع کودکان کار و خیابانی ساماندهی شده توسط بهزیستی را ۱۱۲ نفر برشمرد و گفت تعداد ۱۲ نفرکودک خیابانی و ۱۰۰نفر نیز کودک کار شناخته شده اند که حدود ۱ میلیارد و  ۸۰۰ میلیون ریال جهت ساماندهی آنها هزینه شده است.

حیدری در بخش دیگری به راه اندازی و تاسیس ۲۷۴ مهد کودک در لرستان پرداخت و گفت در سال ۹۴ حدود ۲۲۰مهد داشته ایم که تا پایان سال ۹۵ به ۲۷۴ مورد رسیده است و حدود ۲۵درصد رشد داشته است.

مدیرکل بهزیستی در پایان افزود حدود ۵۳۸ نفر از فرزندان تحت حمایت (امداد بگیر) تحت پوشش بهزیستی لرستان می باشند مبلغ ۱۷ میلیارد ریال در سال۹۵برای آنها نیز هزینه شده است.