باغ خیالی پرندگان کوهدشت پارک شیرز می شود+ تصاویر مدل طراحی

باغ پرندگان کوهدشت که مدت زمان اندکی پس از احداث به دلیل مدیریت ناصحیح تعطیل شد، این روزها در حال تبدیل شدن به پارک زیبای شیرز است. دره باستانی “شیرز” در ۴۵ کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه سیمره واقع شده است. این دره حیرت انگیز با جاذبه های گردشگری بکر و […]

باغ پرندگان کوهدشت که مدت زمان اندکی پس از احداث به دلیل مدیریت ناصحیح تعطیل شد، این روزها در حال تبدیل شدن به پارک زیبای شیرز است.

دره باستانی “شیرز” در ۴۵ کیلومتری شمال شرق کوهدشت و بر سر راه رودخانه سیمره واقع شده است. این دره حیرت انگیز با جاذبه های گردشگری بکر و شگفت انگیز و سرچشمه ها و آبشارها و درختان وحشی پر میوه اش آماده است تا به یکی از گردشگاه های زیبای غرب کشور تبدیل شود.این جاذبه طبیعی در بخش زردلان و در منطقه ای به نام اولادقباد قرار دارد و دارای طبیعتی زیبا و چشمه های جاری با آب فراوان، صخره های تند و تیز و میوه های وحشی فراوان است. زیبایی و بکربودن منطقه شیرز برای هر بازدید کننده ای ابتدا عظمت و شوکت و ابهت این کوههای سر به فلک کشیده را مجسم می کند سپس آهنگ خوش ترنم شرشر آب خستگی را از تن بیرون می کند. اینجا جایی است که عظمت طبیعت را می تواند با تمام وجود احساس کرد و به آرامشی عجیب رسید.

طراحی پارک شیرز

موقعیت: استان لرستان، شهرستان کوهدشت

طراح و معمار: مهندس سعید امیری

گرافیست: حسین رضایی

این پارک موجود، در مرکز شهرستان کوهدشت قرار گرفته است که با بهسازی آن به پارک شیرز تبدیل خواهد‌ شد.

دیزاین این پارک نوعی الگوبرداری از دره زیبای شیرز را به نمایش کشیده است.

در این طراحی سردر ورودی پارک از دره شیرز و پل خدا الگو گرفته و در وسط محوطه پارک با نهر آبی که به آلمان برج شیرز ختم می شود و اطراف محوطه از لایه لایه های دره زیبای شیرز به صورت سکوهایی برای نشستن افراد استفاده شده است.

در قسمت ورودی آن از دو عدد مغازه که لباس و وسایل سنتی را به بازدیدکنندگان عرضه می کنند استفاده شده است.

ابعاد پارک :۳۰۰۰متر مربع

 

مرجع: هنجس