۳۰ پروژه مهم بهداشتی و درمانی در کوهدشت به بهره برداری می رسد

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهدشت در حالی برگزار شد که حاوی خبرهای خوشحال کننده ای برای مردم این شهرستان بود. به گزارش کشکان، دکتر حسن امینی زاده در گفتگو با مدیران و خبرنگاران پایگاه های خبری کوهدشت گفت: با تلاش خود توانسته ایم از نظر اقدامات عمرانی به شهرستان شاخص استان تبدیل […]

نشست خبری مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهدشت در حالی برگزار شد که حاوی خبرهای خوشحال کننده ای برای مردم این شهرستان بود.

به گزارش کشکان، دکتر حسن امینی زاده در گفتگو با مدیران و خبرنگاران پایگاه های خبری کوهدشت گفت: با تلاش خود توانسته ایم از نظر اقدامات عمرانی به شهرستان شاخص استان تبدیل شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهدشت افزود: از اسفندماه ۹۵ تا کنون ۳۰ پروژه ی عمرانی جدید و مهم را قطعی کرده و تحویل پیمانکار داده ایم که با بهره برداری از آن ها تحولی عظیم در حوزه ی بهداشت و درمان شهرستان ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان دوم کوهدشت، مجتمع آموزش عالی سلامت، کلینیک تخصصی دندانپزشکی، ۳ مرکز جامع و ۷ پایگاه سلامت شهری که هم اکنون استیجاری می باشند، کلینیک غربالگری سرطان و کلینیک تخصصی (درمانگاه سلامت) در زمره ی مهم ترین این پروژه هاست عنوان داشت: قرارداد همه ی این پروژه ها با یک پیمانکار درجه ۱ کشوری به صورت ۱۸ ماهه بسته شده است.

دکتر امینی زاده ادامه داد: ساختمان ستاد شبکه بهداشت، مراکز شبانه روزی گراب و بلوران، ۱۴ خانه بهداشت روستایی، ۲ پایگاه ۱۱۵ بلوران و شماره ۳ شهری، آزمایشگاه مرکزی و واحد مسکونی پزشکان مرکز کوهنانی از دیگر پروژه های عنوان شده است.

امینی زاده در تشریح روند اقدامات اولیه صورت گرفته برای آغاز ساخت بیمارستان دوم کوهدشت اظهار داشت: مجوز بیمارستان دوم کوهدشت با ظرفیت اولیه ۱۶۰ تخت اردیبهشت ماه ۹۴ با پیگیری های نماینده ی کوهدشت و رومشکان در مجلس از طرف وزارت بهداشت صادر شد و در مجوز صادره ۵۴ میلیارد تومان اعتبار ۴ ساله برای آن تعریف شد.

وی ادامه داد: در خصوص تأمین زمین مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شدیم و در نهایت با موافقت ریاست محترم دانشگاه و هیأت امنا مجوز خرید زمین صادر شد و زمین پیشنهادی دوم به مساحت ۱۲ هکتار واقع در پشت پمپ بنزین کورانی فر (روبروی بهشت زهرا(س)) با مالک مورد توافق قرار گرفت و خریداری شد.

امینی زاده افزود: هم اکنون در حال اخذ مجوز ساخت از مراجع ۱۳ گانه هستیم. پس از آن پیمانکار ۶ ماه فرصت مطالعه، طراحی و نقشه کشی خواهد داشت، سپس پروژه از طریق مناقصه به پیمانکار واگذار خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهدشت ابراز امیدواری کرد بیمارستان دوم کوهدشت با نام احتمالی امام حسین (ع) در طول سال ۹۶ به عملیات اجرایی برسد.

دکتر امینی زاده بیان داشت: با ۳۰ پروژه ای که آغاز کرده ایم اشتغال زایی فراوانی ایجاد می شود که به اندازه ی یک کارخانه ی بزرگ خواهد بود، چراکه به ازای هر تخت بیمارستانی حداقل ۳ نفر اشتغال ایجاد می شود، علاوه بر این کارگران ساختمانی نیز مشغول کار می شوند.

وی ادامه داد: مرکز غربالگری سرطان و درمانگاه تخصصی واقع در محوطه بیمارستان امام (ره) به ترتیب ۹۰ و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

امینی زاده در ارتباط با حوزه زنان و زایمان اظهار داشت: در سال ۹۳ یک متخصص زنان داشته ایم که هم اکنون این عدد به ۴ نفر ثابت و یک نفر متغییر رسیده است و به همین دلیل خوشبختانه تا کنون مرگ مادر باردار نداشته ایم و مرگ و میر نوزادان نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی در خصوص وظایف خانه های بهداشت روستایی گفت: تزریقات و توزیع دارو به جز مکمل ها و ویتامین ها در خانه های بهداشت ممنوع است و کار بهورز صرفاً مسائل بهداشتی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کوهدشت در پاسخ به این پرسش که چرا برخی داروخانه ها از جمله داروخانه بیمارستان امام (ره) دارو را به قیمتی بالاتر از قیمت روی جلد می فروشند اظهار داشت: قیمت روی جلد دارو ملاک نیست و فروش باید بر اساس قیمتی باشد که در سامانه وزارت بهداشت هر روز به روزرسانی می شود.