همه جا تخصص اینجا سر صندوقی!!!

انتخابات نشان دهنده اوج  مردم‌سالاری، نشاط سیاسی و معرفی نخبگان جامعه است؛ به همین دلیل افراد و گروه‌هایی که در انتخابات شرکت می‌کنند، باید به قوانین و مقرارت اجتماعی و سیاسی پایبند بوده و اخلاق سیاسی و اجتماعی را رعایت کنند تا نتیجه انتخابات، افرادی باشد که عصاره تجربه، دانایی و کاردانی در جامعه هستند. […]

انتخابات نشان دهنده اوج  مردم‌سالاری، نشاط سیاسی و معرفی نخبگان جامعه است؛ به همین دلیل افراد و گروه‌هایی که در انتخابات شرکت می‌کنند، باید به قوانین و مقرارت اجتماعی و سیاسی پایبند بوده و اخلاق سیاسی و اجتماعی را رعایت کنند تا نتیجه انتخابات، افرادی باشد که عصاره تجربه، دانایی و کاردانی در جامعه هستند.

دلیلی که بهانه نوشتن این مطلب شد، ظاهر شدن زخم کهنه سیاست زدگی و طایفه گری است، مردم این استان و شهرستان اگر از اول بر اساس تجربه و تخصص انتخاب می کردند وضع استان و شهرستان این نبود. و اگر نماینده ای ادعا می کند بر اساس لیاقت انتخاب شده کارنامه و راندمان کاری اش را نشان دهد. انتخاب های سیاسی و طایفه گری چون به دور از عقل و منطق هستند و مانع دید درست می شود سبب محرومیت و عقب افتادگی شهرستان و به صورت کلی استان می شود. پس بدانید یک رای شما یک رای است و در قبال آیندگان مسئول هستید.

با نزدیک شدن به فصل انتخابات و گرم شدن فضای انتخابات ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

۱- اعضا دور قبل شورای شهر در طی مدتی که عضو شورای شهر بودند چه کاری برای این شهرستان انجام داده اند، کارنامه مصور و عملکرد خود را در معرض نمایش مردم بگذارند. هر چند نگفته پیداست که کار در خور لیاقت این مردم انجام نداده اید مگر اینکه بخواهید در خیالات و توهمات رفته و کاغذ سیاه کنید، مردم به عدم کارایی شما واقفند و برای آن مثال های بارزی می توان زد از عدم رسیدگی به وضع مصیبت بار خیابان های اصلی و فرعی بگیر تا عدم زیبایی کوچه ها و سطح شهر، فضاهای سبز نابسامان در دل شهر که نه تنها جایی برای تفریح خانواده ها نشد بلکه باعث محل اختفا و مصرف مواد معتادان شده است و الا آخر، شاید بخواهید بگوئید این کارها وظیفه شهرداری است نه شورا، ولی دوست عزیز عضو شورای شهر وظیفه مدیریت، رسیدگی،برنامه ریزی، نظارت و… به عهده شماست فقط اجرا به عهده شهرداری است. برای عملکرد شورای شهر همین کافی است که یک خیابان سالم و درست را نمایش دهد و این مایه تاسف است که شورای شهر که باید مدیریت کلان شهری را مدیریت کند توانایی مدیریت و پیگیری نظافت صحیح و خیابان های بدون چاله و گودال یک شهرستان کوچک را ندارد.

وظیفه اعضا شورای شهر چیست؟ رسیدن به شهرداری یا…

۲- دوستانی که خواهان شرکت در انتخابات شورا هستند اولاً که همه احساس تکلیف و وظیفه نکنید انشاالله در جایی دیگر وظایف خود را به نحو احسن انجام دهید، ثانیاً دوستان ناجی عزیز آیا وظایف و کارایی شورا را می دانند یا فقط به لطف پول، یا طیف سیاسی خاص آمده اند، که اگر به این دلیل آمده اند بدانند که آخرت و آبرویشان  را می سوزانند و دنیای آن شخص را آباد می کنند.

۳- در حوادث شهری و ناگواری که روی می دهد مشخص می شود که انتخاب بر اساس سفارشات سیاسی، طایفه ای جوابگو نیست و باعث پسرفت می شود چون نمی توانند به افرادی که با سفارش آنها رای جمع کرده اند و روی کار آمده اند اعتراض کرده و از عملکرد مصیبت بار آنها انتقاد کنند و فاجعه آنجاست که به ستایش افراد خاطی نیز می پردازند و نیاز به مثال هم نیست آنچه عیان است چه حاجت به بیان است.

و چند توصیه به مردم شریف:

۱- باید بدانیم با رأی خود به یک فرد که شایستگی لازم را ندارد و یا عدم شرکت در انتخابات به طور حتم در تمام تصمیم‌ها، اشتباهات، خطاها و حتی خیانتهای آن فرد شریک هستیم که بدلیل بی تفاوتی ما بر این منصب قرار گرفته است. پس به امید فردای بهتر برای آینده فرزندانمان و آسایش امروزمان در گزینش کاندیداها بیشتر دقت کنیم و بخاطر خودمان وقت بگذاریم.

۲- لطفا در انتخاب هایتان به تخصص و تجربه افراد توجه کنید نه طایفه و طیف سیاسی، مگر طیف های سیاسی از گذشته تا کنون چه خیری برای شما داشته اند به جز فقر، بیکاری، اعتیاد و… به طور مثال شواری شهر دو دور گذشته که نتیجه انتخاب شما بر اساس سیاسی بازی و طایفه گری بوده سبب چه خیر و برکتی برای این شهر و شما شده است که باز بر همان طریق بخواهید رای بدهید.

۳- در میان افرادی که کاندید شده اند چهره هایی وجود دارد که امتحان خود را پس داده اند و جز ضرر برای این مردم چیزی نداشته اند لطفا مراقب باشد.

۴- بعضی از افراد هم دو دور است عضو شورا هستند باید از آنها بپرسید عملکرد درخشان شما در دو دور گذشته چه بوده است به جز سود شخصی خودتان که به شما این اعتماد نفس را داده تا دوباره کاندید شوید.

در آخر باید از رئیس هئیت نظارت شهرستان و دیگر اعضا درخواست کرد در راه عدالت و در بین مردم باشید. اعضاء هیئت نظارت هر چند شما به وظایف خود آگاهید اما بار دیگر به شما یادآوری می کنیم که در پیشگاه عدل الهی در مقابل تک تک آراء مسئولید و هر رای به معنای حق الناس است. انشاالله که آخرت خود را به خاطر دنیا و خوشحالی افراد نفروشید که معامله ای تماماً ضرر است، سعی کنید در انتخاب تان برای افرادی که مسئول رأی گیری و صندوق های رأی هستند از افرادی امین، شجاع، متدین و خدا ترس استفاده کنید که اگر یک رأی تقلب شود شما نیز مسئولید به خاطر انتخاب غلطتان.

نکته دیگر که باید به رئیس هئیت نظارت شهرستان یادآوری شود این است که بعضی افراد قصد دارند از طریق شما به بهشت دنیوی خود برسند که بهایش تخریب چهره شما بین مردم و خسران آخرت تان است، انشاالله با درایت و اجرای عدالت از جانب شما و حضور همه جانبه مردم، انتخابات سالم و پر خیر و برکتی داشته باشیم.

 

محمد قبادی

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی