نشست خبری برگزاری ارکستر ملی در لرستان برگزار شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نشست خبری برگزاری ارکستر ملی در لرستان، گفت: موسیقی یکی از مطالبات و نیازهای امروز جوانان است و متولیان امر باید به درستی آن را مدیریت کنند. به گزارش کشکان، حجت الاسلام حمید رضا حنان در دیدار با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات استان، با اشاره به […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نشست خبری برگزاری ارکستر ملی در لرستان، گفت: موسیقی یکی از مطالبات و نیازهای امروز جوانان است و متولیان امر باید به درستی آن را مدیریت کنند.

به گزارش کشکان، حجت الاسلام حمید رضا حنان در دیدار با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات استان، با اشاره به برگزاری ارکستر ملی در خرم آباد، گفت: بر اساس نظر جامعه شناسان، یک جامعه ی موفق دارای سه ویژگی برجسته است که عبارتند از حاکمیت نشاط، عقلانیت وعلم و دانش در جامعه و در صورتی که ما در خصوص هر یک از این موضوعات با نقص و کاستی مواجه باشیم به چالش برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: نشاط و شادی در جامعه با ابزار هنر به خصوص موسیقی در سطح جامعه ایجاد می شود و عقلانیت با آزاد فکر و اندیشه و آزاد اندیشی و علم و دانش در یک جامعه توسعه نمی یابد مگر اینکه بتوان از استعداد های انسانی، طبیعت و هستی به درستی بهره گرفت.

حنان ادامه داد : ایجاد نشاط در جامعه از نیازهای فطری بشر است و مساله ی موسیقی جزو مطالبات جوانان ماست که باید توسط متولیان امر به درست مدیرت شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به برگزاری بیش از ٣٠٠ کنسرت در استان از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در حالی که در برخی استان های کشور با موضوع لغو کنسرت و رویداد های موسیقی مواجه هستیم، خوشبختانه در استان لرستان و با نگاه درست مسئولین ارشد استان از جمله استاندار، نماینده ی ولی فقیه، فرمانداران و سایر مسئولین، این کنسرت ها بدون هیچگونه حاشیه ای برگزار و با استقبال چشمگیر علاقه مندان مواجه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت لزوم برگزاری ارکستر ملی در استان پرداخت و گفت: در این رویداد بزرگ که برای اولین بار از تهران خارج شده و در یکی از استان های کشور برگزار می شود عصاره و چکیده ی نوازندگان برجسته ی کشور حضور دارند که می تواند موجب تعامل هنرمندان استان با سایر مناطق کشور و همچنین آشنایی نوازندگان و هنرمندان موسیقی استان با سازهای ارکسترمی شود.

حجت الاسلام حنان در پایان خاطر نشان ساخت: طبق هماهنگی های بعمل آمده یک کارگاه تخصصی توسط استاد شهبازیان همزمان با حضور اعضای ارکستر ملی در استان، برگزار می شود و هنرمندان موسیقی استان می توانند با حضور در این کارگاه سطح علمی خود را بالاتر ببرند.

لازم به ذکر است که ارکستر ملی ایران روز پنجشنبه نوزدهم اسفند ماه ساعت ١٩ در خانه ی کشتی خرم آباد برگزار می شود.